Vad gör vi? Del CCVII

16.20 kom leveransen... Nu ska vi bara montera ihop grejerna också :)

Sen blev det ett till spinningpass i dag, denna instruktören gillade jag mer än gårdagens. Lite mer pepp och bättre musik :up:

Jag funderar mest på när en olycka kommer ske i rondellen här, väldigt poppis att sladda runt. Vet inte hur många jag sett som sladdat och hamnat åt fel håll. Ofta kör en runda i samhället efter för att komma tillbaka i fullfart igen.

Undrar även hur många som filmar det de gör med tanke på att många är själva i bilen, hur kul kan det vara att sladda runt själv i en bil tänker jag
Känner igen det där förutom själva i bilen. Konstaterar att du bor inte i wingfield iaf... har redan ringt 114 idag. Blir säkert en gång till inatt eller imorgon.

Jag funderar mest på när en olycka kommer ske i rondellen här, väldigt poppis att sladda runt. Vet inte hur många jag sett som sladdat och hamnat åt fel håll. Ofta kör en runda i samhället efter för att komma tillbaka i fullfart igen.

Undrar även hur många som filmar det de gör med tanke på att många är själva i bilen, hur kul kan det vara att sladda runt själv i en bil tänker jag
Massa sladdande där mina föräldrar bor också. Hade ju varit en mardröm att möta dem, för så himla bred är inte vägen. En del kommer dessutom alldeles för fort också, enligt mina föräldrar. SÅ irriterande att de inte behövar ha registreringsskyltar för det är ju omöjligt att anmäla någon... :mad:

Första jobbveckan avklarad. Tänk så skönt det är att bara behöva ansvara för mitt eget jobb nu! 😁
Dessutom egen sal, hälften så stor elevgrupp och en helt annan arbetstakt. Känns som att det här kommer bli bra för min mentala hälsa. 🥳

Fredagskväll, det är helt klart bästa tiden på veckan. Helgen känns svinlång och ledighet väntar liksom.
Låter bra!
Håller med om fredagkväll!

Mötte min vän direkt efter jobbet. Åt en god sallad och drack en cider.
Sen gick vi hem till henne och där knäckte jag tre cider till. Inte planerat men gott.
Vännen har en underbar katt som alltid kommer och varmt välkomnar mig. Idag sov hon på sin ställning när vi satt i soffan men när jag skulle gå så kom hon ut i hallen och sa hejdå. (Strök sig mot mig och satte sitt ansikte mot mitt) Hon är så vänlig.
Blir så kattsjuk.
IMG_2503.webp

Efter stallet och fixat där och promenixat med hästarna i snö och blåst (och före andra svängen tillbaka för insläpp) var det himla gott och värmande med vatten- oboy i en av mina fina mullemuggar 😊. Jag gnäller då inte över vintervädret; får väldigt gärna fortsätta hellre än kommande skitväder med plusgrader...(enligt mig då 😌). Lär bli isigt så det heter duga, otroligt onödigt 👎. Men men, nu är det sovtajm 🌙⭐️.

Har två katter, hade inga ljus annat än i stängda lyktor när de var små. Provat ha öppna efter men antingen ska någon köra svansen i, med följd av bränd päls och stearin eller så kör man nosen i med följd av brända morrhår. Annars är det kul att leka med lågan. Så nja inga tända ljus här hemma om de inte är instängda. Självbevarelsedrift noll?
Vår lite äldre hona bryr sig inte. Unga hanen- snart 3- låg på soffan och studerade de 4 ljusen i adventsstaken innan han tröttnade och la sig i kattmöbeln istället :). (Jag såg hela tiden).

Jag har aldrig haft en katt som bränt sig på ljusen. Enda tillbudet var när jag hade en katt som hoppade upp i famnen på mig när jag inte var beredd och hade en öppen gaslåga på spisen som den svepte svansen genom. Tog eld men han märkte aldrig någonting för jag var blixtsnabb och drog svansen genom handen och släckte lika snabbt som den tändes. 😮‍💨

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 460
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 234
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 688
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 948
Senast: Shaggy