Vad gör vi? Del CCVII

Nu har Jag pratat med "radiation" lakaren och planen hur det ska ga till ar upplagd. Da tumoren vaxt mellan mitten pa November och slutet pa December vill alla att vi gor nagot relativt snart, men det ar fortfarande tidigt och bara en tumor (och en "questionable" nodle, men den ser vi mer om pa nasta pet-scan) sa kommer jag att fa forsta tiden relativt snart. Mote med docktor, cat scan och lite mer information. Sedan blir det en vecka's (eller sa) radiation varje dag.
Det betyder att jag ser ljuset i slutet av tunneln.:)
Life is good!

Kom precis in efter nattrastning av hundarna. När jag skulle gå in hörde jag något i trapphuset och bestämde mig för att snabbt få in hundarna, så att det inte skulle bli stökigt om någon dök upp eller så. Väl inne så tittade jag ut genom det där kikhålet i dörren och såg någon gå runt, kolla neråt i trappan, kolla närmare på min grannes dörr och sedan försvinna igen. Kändes jäkligt skumt.

Önskar att jag hade stått kvar utanför lite längre för att se vad det var för människa. Sambon lät mig inte gå ut igen för att dubbelkolla. Borde ha varit någon granne, men jag kände inte igen människan. Å andra sidan är jag inte 100% säker på att jag skulle känna igen alla grannar så... Just det där med att han verkade titta närmare på grannens dörr var så udda.

Nu ringde en fran radiation kliniken och bokade tid for docktor besok 9:30 am, det ar nog nastan en och en halvtimma med bil till det sjukhuset i centrala Portland den tiden en vardag ... men det ar inga problem. Jag far stiga upp riktigt tidigt bara. och sedan blir det cat-scan en timma senare. Jag uppskattar verkligen hur snabbt allt gar, det far mig definitivt att kanna mig val omhandertagen och trygg att de ska fixa det har ocksa!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 460
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 234
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 689
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 948
Senast: Shaggy