Vad gör vi? Del CCVII

Håller med, men jag vill alltid ha uppsikt på levande ljus, plus att det är alltid ett riskmoment med att katten ska få för sig att undersöka och leka.
Här skulle jag aldrig våga ens med uppsikt tappar jag den en sekund kommer en lilapälsad flipperkula :nailbiting:
Förr var det en brunpälsad som värmde magen, efter det aldrig mer levande ljus med katt i lägenheten.

Första jobbveckan avklarad. Tänk så skönt det är att bara behöva ansvara för mitt eget jobb nu! 😁
Dessutom egen sal, hälften så stor elevgrupp och en helt annan arbetstakt. Känns som att det här kommer bli bra för min mentala hälsa. 🥳

Fredagskväll, det är helt klart bästa tiden på veckan. Helgen känns svinlång och ledighet väntar liksom.

Här skulle jag aldrig våga ens med uppsikt tappar jag den en sekund kommer en lilapälsad flipperkula :nailbiting:
Förr var det en brunpälsad som värmde magen, efter det aldrig mer levande ljus med katt i lägenheten.
Vi har ungefär 20 levande ljus igång i mörkret och 4 katter och på 24 år ett missöde. Lite kattsvans blev bränt en gång. Får ge dem extra beröm för deras bevisat goda riskhantering ikväll.

(Men jag håller med, uppsikt och koll ska man alltid ha.)

Var inne på 2 mataffärer. Typ alla andra ställen har lagt ut på ansiktsboken att de har semlor. Dessa affärer hade inte..
.:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Imorgon skall jag ha en mycket god vaniljsemla..
Förvånad över att de inte hade, här väntade de väl knappt tills nyår var över! Känns tokigt att jag äter semla i januari. 😂 Det fanns vanliga semlor, vaniljsemlor och kanelbullesemlor (!).

Vi har ungefär 20 levande ljus igång i mörkret och 4 katter och på 24 år ett missöde. Lite kattsvans blev bränt en gång. Får ge dem extra beröm för deras bevisat goda riskhantering ikväll.

(Men jag håller med, uppsikt och koll ska man alltid ha.)

Har två katter, hade inga ljus annat än i stängda lyktor när de var små. Provat ha öppna efter men antingen ska någon köra svansen i, med följd av bränd päls och stearin eller så kör man nosen i med följd av brända morrhår. Annars är det kul att leka med lågan. Så nja inga tända ljus här hemma om de inte är instängda. Självbevarelsedrift noll?

Har butiker med självscanning mindre sortiment? Förstår inte, då min butik också har självscanning.
Nä det jag menade var att jag handlade i självscannings butiker idag. Den ena ica maxi med eget bageri. De hade några kartonger med vanliga singel semlor. Men det var några som hade möte i det hörnet så orkade inte och skulle ha 6 semlor och ville ha varianter. De som lagt ut att de har var ok, stora coop och en ica supermarket.

Jag lånade Kimchis lilla Halloweentröja för att hålla gumpen varm på cykelsadeln idag. <3
1736533712476.webp

Nä det jag menade var att jag handlade i självscannings butiker idag. Den ena ica maxi med eget bageri. De hade några kartonger med vanliga singel semlor. Men det var några som hade möte i det hörnet så orkade inte och skulle ha 6 semlor och ville ha varianter. De som lagt ut att de har var ok, stora coop och en ica supermarket.
Då förstår jag!

Var nära att frontalkrocka med en atraktor på en parkering idag. Parkeringen var full med bilar och ungdomarna tyckte det var en bra idé att leka lite sladda runt..

Jag funderar mest på när en olycka kommer ske i rondellen här, väldigt poppis att sladda runt. Vet inte hur många jag sett som sladdat och hamnat åt fel håll. Ofta kör en runda i samhället efter för att komma tillbaka i fullfart igen.

Undrar även hur många som filmar det de gör med tanke på att många är själva i bilen, hur kul kan det vara att sladda runt själv i en bil tänker jag

Sitter och funderar lite över klassiska menyrätter från typ 1900-1950... Skulle vilja prova göra allt ifrån rårakor med rödlök och rom till biff rydberg och toast Pelle Jansson. Observera att just dessa rätter kanske inte prickar in åren exakt, men jag tror ni förstår. Skulle vilja få in fler rätter.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 459
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 234
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 688
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 948
Senast: Shaggy