Vad gör vi? Del CCVII

Tänk att livet känns så mycket lättare sedan jag fick infarten snöröjd. Får sådana dippar när det är massor av sånt jag egentligen inteorkar göra.

Men för att lätta upp det ännu mer skrapades vägen för ett par timmar sen. Tog skyffeln för att skotta bort skrapet. Då kommer en lastmaskin med plogblad som plogar bört det. Jag står på infarten med skyffeln och killen plogar bort skrapet och rensar vid postlådan också

Alltså - lastmaskiner med vettiga förare :love:

Tänk att livet känns så mycket lättare sedan jag fick infarten snöröjd. Får sådana dippar när det är massor av sånt jag egentligen inteorkar göra.

Men för att lätta upp det ännu mer skrapades vägen för ett par timmar sen. Tog skyffeln för att skotta bort skrapet. Då kommer en lastmaskin med plogblad som plogar bört det. Jag står på infarten med skyffeln och killen plogar bort skrapet och rensar vid postlådan också

Alltså - lastmaskiner med vettiga förare :love:
Vad härligt!!! Här har min årstidsdepp minskat massor med snön eftersom det inte är lika mörkt längre.

Sitter och väntar på att vården ska höra av sig. De skulle ringt för en halvtimme sedan och jag behöver verkligen få tag på dom.

:banghead: Jag ville fråga om två läkemedel är utbytbara. Det är de tydligen inte. Gott så. Nu när jag vill hämta ut det riktiga verkar det ha försvunnit från min läkemedelslista. Jag kunde svära på att det fanns tidigare när jag var inne och kollade. Naturligtvis har de stängt telefontiderna och det är fredag. Så jag måste vänta tills måndag - när jag behöver det - för att be dem skriva recept.

Funderar på om jag ska använda Kry. Brukar undvika nätläkare men nu känns det som nödvändigt. :arghh: Annars får jag chansa att inte något händer på måndag och de kan skriva ut det direkt på dagen innan tre. Jag fattar inte hur något kan försvinna.

Varför, varför ringde jag inte tidigare. Så typiskt mig.

Tuggar i mig lite mellanmål och förbereder mig mentalt på att gå ut i kylan för att traska bort till dagens lunchträningspass. Det är jättesoligt och fint ute, men också jättekallt (för att vara här). Jag vet att det blir bra när jag kommer iväg, och jag vill träna, men just nu är det väldigt varmt och mysigt där jag sitter...

Var vaken jättelänge inatt för att försöka ställa om mig till att jobba nätter över helgen. Tog även mina nya värktabletter men kände mig inte det minsta dåsig. Idag däremot, har sovit bort nästan hela dagen, varit ute och rastat hundarna två gånger och nu lagt mig igen. Vet inte om det är för att jag bytt till Tradolan som jag sovit bort dagen? Kommer inte ta någon ny ikväll utan det får bli imorgon bitti, efter jobbet och stallet är avklarat.

Varit ute i nästan två timmar. Herregud så kallt det var! Inte temperaturmässigt, men det var så otroligt starka isvindar att jag nu känner mig som en isbit. Har bäddat ner mig i sängen med sambon och två av hundarna nu iaf. Och jag ångrar inte att vi gick ut.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 683
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 941
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 312
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30