Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att livet känns så mycket lättare sedan jag fick infarten snöröjd. Får sådana dippar när det är massor av sånt jag egentligen inteorkar göra.

Men för att lätta upp det ännu mer skrapades vägen för ett par timmar sen. Tog skyffeln för att skotta bort skrapet. Då kommer en lastmaskin med plogblad som plogar bört det. Jag står på infarten med skyffeln och killen plogar bort skrapet och rensar vid postlådan också

Alltså - lastmaskiner med vettiga förare :love:

Tänk att livet känns så mycket lättare sedan jag fick infarten snöröjd. Får sådana dippar när det är massor av sånt jag egentligen inteorkar göra.

Men för att lätta upp det ännu mer skrapades vägen för ett par timmar sen. Tog skyffeln för att skotta bort skrapet. Då kommer en lastmaskin med plogblad som plogar bört det. Jag står på infarten med skyffeln och killen plogar bort skrapet och rensar vid postlådan också

Alltså - lastmaskiner med vettiga förare :love:
Vad härligt!!! Här har min årstidsdepp minskat massor med snön eftersom det inte är lika mörkt längre.

Sitter och väntar på att vården ska höra av sig. De skulle ringt för en halvtimme sedan och jag behöver verkligen få tag på dom.

:banghead: Jag ville fråga om två läkemedel är utbytbara. Det är de tydligen inte. Gott så. Nu när jag vill hämta ut det riktiga verkar det ha försvunnit från min läkemedelslista. Jag kunde svära på att det fanns tidigare när jag var inne och kollade. Naturligtvis har de stängt telefontiderna och det är fredag. Så jag måste vänta tills måndag - när jag behöver det - för att be dem skriva recept.

Funderar på om jag ska använda Kry. Brukar undvika nätläkare men nu känns det som nödvändigt. :arghh: Annars får jag chansa att inte något händer på måndag och de kan skriva ut det direkt på dagen innan tre. Jag fattar inte hur något kan försvinna.

Varför, varför ringde jag inte tidigare. Så typiskt mig.

Tuggar i mig lite mellanmål och förbereder mig mentalt på att gå ut i kylan för att traska bort till dagens lunchträningspass. Det är jättesoligt och fint ute, men också jättekallt (för att vara här). Jag vet att det blir bra när jag kommer iväg, och jag vill träna, men just nu är det väldigt varmt och mysigt där jag sitter...

Var vaken jättelänge inatt för att försöka ställa om mig till att jobba nätter över helgen. Tog även mina nya värktabletter men kände mig inte det minsta dåsig. Idag däremot, har sovit bort nästan hela dagen, varit ute och rastat hundarna två gånger och nu lagt mig igen. Vet inte om det är för att jag bytt till Tradolan som jag sovit bort dagen? Kommer inte ta någon ny ikväll utan det får bli imorgon bitti, efter jobbet och stallet är avklarat.

Varit ute i nästan två timmar. Herregud så kallt det var! Inte temperaturmässigt, men det var så otroligt starka isvindar att jag nu känner mig som en isbit. Har bäddat ner mig i sängen med sambon och två av hundarna nu iaf. Och jag ångrar inte att vi gick ut.

Skär man ett kilo kyckling så får man dricka bubbel med sugrör. Det sedan gammalt :D
1000002131.webp

Nöjd med LED kronljusen jag hämtade idag hos Elon. Bra höjd och med känsla att de är riktiga (stearin) och flammande låga. Nu ska jag göra rent min mässingsljustake och hänga upp den. Den är magnetisk så den är bara pläterad så ska göra rent den i varmt vatten först och en mjuk trasa.

Jag gillar verkligen LED behöver inte bekymra mig för att om katten får spel och hoppar mot den så trillar den ner, eller om jag råkar glömma att släcka den. Den verkar ha timer dessutom och jag har stoppat i laddningsbara batterier. Dessutom kan jag hänga upp den i ett fint band och behöver inte tjorva med ståltråd. Tyvärr trillade kroken den hängde i ner från fönstret när jag putsade dem utan att jag märkte det. Därav ska man lära läxan att inte putsa fönster.

Nöjd med LED kronljusen jag hämtade idag hos Elon. Bra höjd och med känsla att de är riktiga (stearin) och flammande låga. Nu ska jag göra rent min mässingsljustake och hänga upp den. Den är magnetisk så den är bara pläterad så ska göra rent den i varmt vatten först och en mjuk trasa.

Jag gillar verkligen LED behöver inte bekymra mig för att om katten får spel och hoppar mot den så trillar den ner, eller om jag råkar glömma att släcka den. Den verkar ha timer dessutom och jag har stoppat i laddningsbara batterier. Dessutom kan jag hänga upp den i ett fint band och behöver inte tjorva med ståltråd. Tyvärr trillade kroken den hängde i ner från fönstret när jag putsade dem utan att jag märkte det. Därav ska man lära läxan att inte putsa fönster.
Håller med om att LED-ljus är bra på ställen där man inte vill/kan ha levande ljus, som t.ex. i ett fönster, och de nya är ofta riktigt fina. Men för mig slår ändå inget värmen och doften av brinnande stearinljus. Det är ett helt annat mys... :)

Håller med om att LED-ljus är bra på ställen där man inte vill/kan ha levande ljus, som t.ex. i ett fönster, och de nya är ofta riktigt fina. Men för mig slår ändå inget värmen och doften av brinnande stearinljus. Det är ett helt annat mys... :)

Håller med, men jag vill alltid ha uppsikt på levande ljus, plus att det är alltid ett riskmoment med att katten ska få för sig att undersöka och leka.

Har precis plockat ihop julen, men jag väntar till imorgon med att bära ut sakerna till förrådet. Fick reda på idag att deadline för sista inlämningsuppgiften är söndagen den 19 januari istället för nästa fredag :) ! Känns extra bra eftersom den förbenade boken inte har kommit ännu (och jag har inga nya uppdateringar i appen heller :nailbiting: ). Hoppas, hoppas att den kommer på måndag. Det är ju inte så att jag inte KAN skriva uppgiften alls utan den boken. Men om jag inte får den i tid kommer det att kännas väldigt onödigt att jag överhuvudtaget köpte den... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
83 84 85
Svar
1 683
· Visningar
49 207
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 650
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 588
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka