På väg till Lund och därifrån ska vi ta tåget över bron. Hoppas på en trevlig dag i Kongens by
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, förstår inte att folk inte tänker på det heller?Det är inte bara att ersätta heller, hur rik man än är. De flesta försäkringsbolag vägrar försäkra mot bränder pga klimatförändringarna. De som fortfarande har försäkring får inte omteckna när den löper ut. Liknande trend som vi går emot även i Sverige, fast vattenskador. Försäkringsbolagen blir mer restriktiva att försäkra hus i vad de ser som riskområden, typ Falsterbo. Har för mig att du inte ens kan nyteckna försäkringar på vissa platser här i Sverige utöver sydligaste Skåne.
Scrollade runt på fb och tittade på videos från LA. Kommentarsfälten är helt sanslösa, antingen skriver folk kommentarer i stil med "Gud/Allah hämnas" eller så skrivs det att det bara är fejk och AI genererade videos. Eller så jämförs det med kriget mellan Israel och Palestina. Så respektlöst när folk förlorat sina hem och allt de äger
Och är det någon kändis som förlorat sitt hem skriver folk att den bara kan köpa nytt, inte synd om personen osv. Även om det "bara" är att köpa nytt rent pengamässigt så nog tusan kan jag ändå känna med Mel Gibson som fick sitt hem förstört likväl som vem som helst annars där? I ett hem är ju så mycket personliga saker och personlighet man aldrig kan få igen, oavsett vem man är och hur känd man är.
Vilken morgon vi fickLigger i vår van och väntar på att se solen gå upp över Loch Fyne
Jag kan tycka att man är en skit och ändå tycka att det är synd om personen som fick sitt hem förstört med alla minnen osv. Vi tenderar att tycka synd om folk vi inte känner till något om alls, så jag tänker att empatin för just händelsen som sådan inte behöver påverkas av hur man uppfattar honom.Just Mel Gibson har jag svårt att känna något stort medlidande om, men det är för att han är skitstövel till man. Antisemit, misogynist, rasist. Men annars har jag förståelse för sorgen man känner när ett hem brinner upp. Men jag tycker att det är för mycket fokus på kändisar och för lite på alla de vanliga människor som har förlorat allt. Plus då att det kommer vara svårt att återuppbygga sina liv pga bristen på försäkring.
Sedan att någon som en av Hollywood fruarna, kommer inte ihåg vem ansåg att allt var Newsom och demokraternas fel är en annan sak.
Jag kan tycka att man är en skit och ändå tycka att det är synd om personen som fick sitt hem förstört med alla minnen osv. Vi tenderar att tycka synd om folk vi inte känner till något om alls, så jag tänker att empatin för just händelsen som sådan inte behöver påverkas av hur man uppfattar honom.
Ja det är så jag också känner.Ja, jag håller med dig. Min medkänsla är för människorna, och har inte med pengar eller åsikter att göra.
Å andra sidan har jag sett att personer (bla personer som är ifrån Israel) som fått evakuera pga. branden kommit att tänka på Gaza och skrivit om att även om de förlorat sina hem, så har de flesta i Gaza dessutom förlorat nära och kära och vet inte om de någonsin kan få komma hem igen. Känns väldigt mänskligt, och inte nödvändigtvis respektlöst, att spinna vidare och börja tänka på andra katastrofer också.Scrollade runt på fb och tittade på videos från LA. Kommentarsfälten är helt sanslösa, antingen skriver folk kommentarer i stil med "Gud/Allah hämnas" eller så skrivs det att det bara är fejk och AI genererade videos. Eller så jämförs det med kriget mellan Israel och Palestina. Så respektlöst när folk förlorat sina hem och allt de äger
Japp 28 februari ska jag vara uteDu kan lämna nuvarande lägenhet i förtid?