Vad gör vi? Del CCVII

Ännu en mellanlandning. Logistiken visade att det var enklare att åka tre gånger hemifrån eftersom de ligger i så olika riktning. Funderar på om jag orkar en tredje gång - det är dessutom den som tar längst tid, men det vore förbaskat skönt om jag fick det gjort.

Det måste väl vara andra hyresgäster som har samma problem, eller är det bara i din lägenhet? Tänker att det måste vara jobbigt att flytta pga avloppsproblem?
Jag skulle också flytta om jag hade en hyresvärd som visade sig inte fungera riktigt och jag hittade ett bättre ställe att bo. Det känns väl inte speciellt konstigt? Tjafsa med trista hyresvärdar om lägenheter som inte håller måttet kommer man inte långt med i dag.

Jag skulle också flytta om jag hade en hyresvärd som visade sig inte fungera riktigt och jag hittade ett bättre ställe att bo. Det känns väl inte speciellt konstigt? Tjafsa med trista hyresvärdar om lägenheter som inte håller måttet kommer man inte långt med i dag.
Då har jag nog missuppfattat, och ber i så fall om ursäkt. Jag trodde att @Sonic76 flyttade till en ny fin lägenhet. Det var därför problemen kändes märkliga, och som något som borde gå att åtgärda. Men, som sagt, jag har kanske missuppfattat situationen. För mig är en flytt en rätt stor grej, och inte något som man gör i en handvändning.

Det måste väl vara andra hyresgäster som har samma problem, eller är det bara i din lägenhet? Tänker att det måste vara jobbigt att flytta pga avloppsproblem?
Jag bor i slutet på avloppet ut mot vägen så jag är den enda som har problem som jag vet
Jag hyr av kommunen men de gör inget
Så nu ska jag hyra av en ökänd hv men då vet jag vad jag får
Och lägenheten är helt ok

Då har jag nog missuppfattat, och ber i så fall om ursäkt. Jag trodde att @Sonic76 flyttade till en ny fin lägenhet. Det var därför problemen kändes märkliga, och som något som borde gå att åtgärda. Men, som sagt, jag har kanske missuppfattat situationen. För mig är en flytt en rätt stor grej, och inte något som man gör i en handvändning.
Ja jag bor i en helt ny lägenhet.
Men har stopp i avloppet varje vecka sen i somras.
De spolar och så tar d ett några dagar och så är det igen
Tvättmaskinen har varit trasig i snart tre månader

På vilket sätt att åtgärda när hyresvärden inte ser sin del i ansvaret? Om man inte fixar avloppet när man renoverar ett hus till lägenheter/bygger lägenheter så blir det problem, känner igen det från där jag bodde. Där var fler lägenheter än vad huset från grunden var byggt för-men mer pengar in till hyresvärden som inte ville punga ut för reparationer i någon form och så stod vi hyresgäster med problemen. Det hjälper inte att påtala och ha en trist situation, det tar rätt mycket energi, bättre att flytta.

På vilket sätt att åtgärda när hyresvärden inte ser sin del i ansvaret? Om man inte fixar avloppet när man renoverar ett hus till lägenheter/bygger lägenheter så blir det problem, känner igen det från där jag bodde. Där var fler lägenheter än vad huset från grunden var byggt för-men mer pengar in till hyresvärden som inte ville punga ut för reparationer i någon form och så stod vi hyresgäster med problemen. Det hjälper inte att påtala och ha en trist situation, det tar rätt mycket energi, bättre att flytta.
Precis
Jag har rapporterat sen i somras, de har spolat och spolat. Men inget hjälper
Hade tvättmaskinen funkat hade jag inte kunnat köra den då det hade varit översvämning totalt då

Jag har kanske lite för höga tankar om kommuner. Men jag trodde att de var bra hyresvärdar? Kanske att saker och ting tar lite tid, men jag har föreställt mig att allting måste skötas enligt protokoll och riktlinjer?

Hemma från Ikea. Hade tänkt köpa med semla hem, men det fanns bara ett paket med vaniljsemla kvar :mad: och den grejen som var viktigast att köpa på Ikea var slut i lager :meh:

Jag har kanske lite för höga tankar om kommuner. Men jag trodde att de var bra hyresvärdar? Kanske att saker och ting tar lite tid, men jag har föreställt mig att allting måste skötas enligt protokoll och riktlinjer?
Absolut. Och när det inte görs kan man gå vidare med det, allt enligt regelverk. Men så ska man orka. Som du skriver tar det kanske lite längre tid. Jag tror ibland att det kan vara lättare att flytta om man får en sådan möjlighet. Betalar man dessutom en hög hyra är i alla fall jag mindre benägen till att stå ut med krångel. Utan tvättmaskin i tre månader skulle vara oacceptabelt, återkommande avloppsproblem likaså där det inte tas på allvar.

De har varit strul hela tiden sen jag började hyra av kommunen .
Och jag är lite less på att tjata

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 461
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 236
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 689
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 951
Senast: Shaggy