Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför gör inte HV något? Har de varit ute och rensat? Här hade vi stopp i golvbrunnen i duschen för ett par veckor sedan. Kunde inte ens spola i köket utan att det rann upp ur golvbrunnen. Visade sig vara stopp i både golvbrunnen i duschen samt i köket. HV kom snabbt och löste det maskinellt med nån maskin med lång vajer och borst som han matade ner. (Tappat namnet)
Har varit både spolbil och vaktis ute varje vecka
Det blir inte bättre

1736625546356.webp

De hade "köp bullar med fyllning" 1.95 styck. Behövde bara köpa grädde. Mums

Fixade stallet och promenixade med hästarna ihop med älsklingen idag 🥰 och så fint när vi passerade de 7 valackerna och hingstarna i flock som kom tillsammans i galopp uppför slänten så snön yrde omkring dem, härlig syn 😍. (Lugna till skillnad från tidigare I veckan då jag promenerade med dem bakom stallet och de var pigga, pållan for fram pga uppflygande fågel och så blev de ju ännu mer taggade när stona drog en galopp I sin hage 😅).
Avslutade lördagskvällen med att se om deltagarna till Farmen och efter middagen testa gratinerad dumle och lingon med den sååå goda blåbärsglassen från Sia; riktigt gott med sött och syrligt ihop 👌.

Var ju och vattnade hästarna direkt efter jobbet i morse, min älskade lille kanalj låg och sov i halmen i lösdriften så jag såg honom inte utan ropade oroligt på honom, ser hur han reser sig upp och skakar av sig halmen innan han kom och fick ett frukostäpple. Lille hjärtepojken, bara 170 så han syns ju knappt när han sover nerbäddad. 🥰

Det var segt att gå upp idag. Varmt och skönt i sängen ju.
Maken jobbar extra, så vi är själva hemma. Funderar på vad vi ska hitta på..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
81 82 83
Svar
1 641
· Visningar
48 152
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 068
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 650
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 586
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka