Vad gör vi? Del CCVII

Själva gångavstånden var inte så långa - förutom att jag höll på att missa bussen eftersom jag gick förbi busshållplatsen utan att märka det pga att titta ner i marken hela tiden med en mössa som gör att jag inte ser någonting. Gick fel några gånger pga mössa och väglag. Sedan gick jag åt helsike fel när jag skulle till bussen och var på väg åt ett helt annat håll. De rigeur för mig.

Edit: Jag ville ha allting gjort idag eftersom lokaltrafiken går mer sällan på söndagar.
Det var släpandet på saker som jag syftade på, jag var helt slut när jag kom hem :o

Här där jag bor finns inte tvättstuga, så utan tvättmaskin i tre månader hade absolut inte fungerat!

Här ska jag försöka bråka med min hyresvärd ang värmen :meh: detta är ett nyproducerad lägenhet, så förutsättningarna för värme borde vara bra.
Inte här heller, så det hade verkligen varit oacceptabelt. Men också från ett annat synsätt även om det funnits tvättstuga, jag betalar ju för att det ska finnas i lägenheten, då kan jag inte vara utan i tre månader utan att kompenseras. Hyran kan inte vara samma om inte finns som när jag skrev kontrakt, tycker jag. Det är en sak att försöka kompensera och en helt annan att inte göra något utan hänvisa till tvättstuga. Därtill avloppsproblemen med avloppsvatten och att inte kunna duscha utan att stå i vatten, i flera månader.

Här betalar jag hög hyra och hyresvärden beskriver lägenheterna som hög standard, då ska det inte vara tex sådan problem som @Sonic76 nämner för i mina ögon är det plötsligt inte hög standard. Tillfälliga fel, javisst, samma fel återkommande + vara utan tvättmaskin när det ska ingå i hyran, nej tack.

(Vi har inte samma hyresvärd eller bor ens i närheten av varandra, men som exempel, min lägenhet är bara 10 år gammal)

Inte här heller, så det hade verkligen varit oacceptabelt. Men också från ett annat synsätt även om det funnits tvättstuga, jag betalar ju för att det ska finnas i lägenheten, då kan jag inte vara utan i tre månader utan att kompenseras. Hyran kan inte vara samma om inte finns som när jag skrev kontrakt, tycker jag. Det är en sak att försöka kompensera och en helt annan att inte göra något utan hänvisa till tvättstuga. Därtill avloppsproblemen med avloppsvatten och att inte kunna duscha utan att stå i vatten, i flera månader.

Här betalar jag hög hyra och hyresvärden beskriver lägenheterna som hög standard, då ska det inte vara tex sådan problem som @Sonic76 nämner för i mina ögon är det plötsligt inte hög standard. Tillfälliga fel, javisst, samma fel återkommande + vara utan tvättmaskin när det ska ingå i hyran, nej tack.

(Vi har inte samma hyresvärd eller bor ens i närheten av varandra, men som exempel, min lägenhet är bara 10 år gammal)
Min är ett år gammal och jag är den första som bor här

Så här såg det ut idag när jag duschade
Blir snart avloppsvatten upp där
Så här är det varje vecka
Varför gör inte HV något? Har de varit ute och rensat? Här hade vi stopp i golvbrunnen i duschen för ett par veckor sedan. Kunde inte ens spola i köket utan att det rann upp ur golvbrunnen. Visade sig vara stopp i både golvbrunnen i duschen samt i köket. HV kom snabbt och löste det maskinellt med nån maskin med lång vajer och borst som han matade ner. (Tappat namnet)

Vi har gått och gått och gått :p
Besökt ett slott, en kyrkogård och en saluhall.
Nu ska vi strax ut och äta. Vi ska satsa på italienskt :d

1000024707.webp

Jag ar vaken och har redan tvattat och torkat en maskin tvatt. Nu ar mitt morgon tea nastan slut och det borjar bli dags att starta dagen. Just nu ar allt lugnt sa jag startar nog med att planera vad jag tanker gora i dag.
Forst ska jag satta en det for matbrod, sedan fundera pa nar jag behover satta en deg for semlebullar. I dag ska jag ocksa se till att fa hem sa jag kan gora en "flygande Jacob" tills barnbarnen kommer i morgon, det kommer de aldeles sakert att gilla. Dagen's middag blir antingen "Merry me chicken" med ris och rodbettor med balsamic "glaze", eller sa blir det kyckling med ris, lite sallad, och en sas med lime och capers.

Är på sidan 44 i tråden. Orkar jag läsa ikapp? Nä. :cool:

Ser på Engelska Antikrundan, tror jag, är för trött och värdig för att orka kolla vad programmet heter. Tror jag ska borsta tänderna och lägga mig. :sleep:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 461
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 236
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 689
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 951
Senast: Shaggy