Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag undrar om min pålla dricker väldigt mycket eller om det är helt normalt? hon har en 10 liters hink ute i hagen som är tom varje...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Adelina
·
  • Låst
Hästvård Såg en tråd tidigare om hovslagare och de flesta verkade väldigt nöjda med sina hovslagare, jättebra!! Men varför finns det ingen vettig...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 912
Hästvård Ikväll har ettåringen rullat fast i boxen TVÅ!!! :eek: gånger och jag får snart höja hans livförsäkring... För tre veckor sedan gjorde...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Jag är nyfiken på vad ni ger era hästar/ponnyer som haft fång att äta? Har blivit rekommenderad av veterinären att inte ge havre så jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 056
Senast: milly
·
Foder & Strö Hej! :) jag undrar hur mycket hö/hösilage/ensilage din(a) häst(ar) får per dag.. själv ger jag min halvblodsvalack 13 kg/dag
2
Svar
21
· Visningar
1 641
Senast: Boj
·
T
Hästvård Har en liten ponny på gården,ett russ. Som inte är riden på över en månad nu. Men jag la märke till idag att han är väldigt lockig på...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: trolli
·
  • Låst
Hästvård Här har man sedan sex veckor sedan bokat tid för skoning, både dag och klockslag!! Man kommer på exakt utsatt tid( kl 10.00) och t.o.m...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
27 702
Senast: rubytoo
·
Hästvård Nu måste ni hjälpa mig.... :D JAg har en finskhäst som kliar sig ovanligt mycket i svansroten...så fort hon hittar ett passligt ställe...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Tinuri
·
Hästvård Har ett föl som från och till har varit lös i magen. Han var bra i nån vecka, men så igår upptäckte jag att han hade diaree igen. Har...
Svar
18
· Visningar
1 392
Senast: Iris71
·
C
Hästvård Jag har aldrig testat "Kolla Masken" utan har alltid följt avmaskningsmedlernas anvisningar. Jag har nu tänkt börja med "Kolla Masken"...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: Madick
·
M
Hästvård Hej Jag är helt förtvivlad då när vi hämtade hem våran ponny igår från hästsjukhuset så fick vi veta att han har Atros och en...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: milla5
·
T
Foder & Strö Vi tänkte ställa ut en storbal med halm i vår ponnyhage. Vilken sort, havre eller korn? Kan det vara någon fara för den ena ponnyn som...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: quint
·
S
Hästvård hej jag tror min ena häst har fått sadelknuta. när jag tog på täcket idag kände jag en knöl lite större än en ärta.han hade ont när...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: linhe063
·
T
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att ge sin häst det? För- och Nackdelar?
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 050
Senast: yasmineA
·
Hästvård Oj vilken rubrik:angel: Karprygg & Kissing Spine är det samma sak?:confused:
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Madick
·
Foder & Strö Sitter här och läser om foder o försöker bli lite lärd. Vad är grenade aminosyror för nåt igentligen? Står att det kan påverka...
2
Svar
37
· Visningar
3 034
M
Foder & Strö vad kan man ge t en fång ponny kraft foder? har hört att fiber gi e bra? ng som har erfarenhet av det???
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: Ninne77
·
Hästvård Hade tänkt klippa mitt sto i höst för hon svettas så kopiöst när hon rids på vintern. Kan inte hitta några bilder här på forumet som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 646
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Jag blir faktiskt förvånad över en del hästmänniskor ! Jag läser ofta här på buke " när jag kom i morse, så hade han/hon inte ätit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 049
Senast: Fibusen
·
E
Hästvård Jag vet att det finns en del trådar om dessa boots men alla handlar om bootsen vid ridning. Jag har ett fullblod som trampar av sig...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Eliza77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter
  • Guldfasanerna