Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård En av mina grannar har fortfarande sina hästar ute om nätterna. Detta är i södra Sverige men gräset innehåller ju inte precis någon...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 318
Senast: axel
·
Hästvård Satte på skor samt snösulor(sånna där med "luft" så man kan peta in under) på min pålle för 12 dagar sen. Det är ganska lerigt i...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: susanne
·
Hästvård Nu när det börjat bli torrare i marken, varmare i luften och soligt väder ute har min hästs hovar blivit väldigt torra och lite...
2
Svar
33
· Visningar
3 274
Senast: munckiis
·
Foder & Strö Nu har jag sökt som en tok men inte hittat något svar. Vet ju att det pratats om tidigare... Men ställer frågan på nytt: Visst...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: amalia
·
Hästvård Min lilla medryttarfjording har något konstigt i karlederna bak. Det började i slutet på september. Det började med en "valk" på...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: Ia4
·
O
  • Låst
Hästvård var på apoteket och skulle köpa avmaskningsmedel till mina hästar. vart så förvånad när tanten på apoteket sa att det var receptbeladt...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Boj
·
S
Hästvård Nu har jag tagit beslutet att ta bort min underbara häst. Sitter här med papperna framför mig och har fyllt i det "enkla". Men jag har...
Svar
3
· Visningar
1 620
Hästvård Mitt sto har fått diagnosen spatt i båda bakknäna och inflammationer i båda framkotorna. Jag upptäckte det efter att hon börjat vägra ut...
2
Svar
20
· Visningar
2 993
Senast: Boj
·
W
Hästvård Har nån av er drabbats av det? Hur har ni märkt det? Vad vart det för behandling? Ja, berätta så mycket ni kan om hur...
Svar
14
· Visningar
6 814
Foder & Strö Sitter och funderar över mitt stos foderstat. I dagsläget äter hon hösilage korn betfor mustang färdigfoder olja Ingen av...
Svar
9
· Visningar
1 082
B
Hästvård Min d-ponny har fått kala fläckar i pälsen och jag vet inte vad det är? det började i pannan, hon fick en kal fläck åvanför pannan ca...
Svar
9
· Visningar
1 304
Hästvård Hur får man det att ligga still och inte "flyga" bort? Det mesta åker bak och det blir tunnt längst fram och i mitten..
Svar
14
· Visningar
1 527
Hästvård Hej, fick precis reda på att vi har misstänkt ringorm i stallet. Någon som vet hur lång tid det tar innan man kan bryta "isoleringen"...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Hej! Undrar lite om Virus Artrit, har en häst som har det, men när man läser på internet om det, så står det bara att de har svullna ben...
Svar
1
· Visningar
1 203
Foder & Strö Min häst är skadad och ska vila i 2 månader. Hon har fått betfor, musli och havre när hon rids men jag vill ge henne något som håller...
Svar
8
· Visningar
2 098
Senast: Allimac76
·
C
Foder & Strö ag behöver lite råd från er med min nyinköpta nordsvensk/exmoore sto, hon har inte haft det så lätt i livet. Hon har enbart ätit hö...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: babbus
·
S
Foder & Strö Hur mycket vitaminer försvinner det ur B-vitamintillskott i vätskeform då bäst före-datumet har gått ut för ca 1 år sedan? Jag kan inte...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Funderar på att låta min häst få en ordentlig genomgång på klinik. Är det någon som vet vad det kostar att göra en ORDENTLIG genomgång...
Svar
2
· Visningar
1 460
Senast: Lazio
·
S
Hästvård jag har ett travarsto som jag har haft sen 1 september. när hon kom hem hade hon ett vitavärde på 12.5 så hon fick Hippotrim. efter det...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Sara87
·
M
Foder & Strö Har försökt söka i tidigare trådar om soja, men inte riktigt hittad vad jag söker, kasnke är det jag som inte förstå mig på hur man ska...
Svar
10
· Visningar
3 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka