Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hm.. Jag kommer inte ihåg vart jag har fått det ifrån, men har det ngn effekt att hälla kokande vatten på hel havre? Jag har för mig att...
Svar
2
· Visningar
1 269
S
Hästvård Hej alla kunniga! Skulle jättegärna vilja ha lite hjälp då jag inte är så bra på sjukdommar.. Jag ska kanske ta en häst på foder som...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Luchador
·
K
Foder & Strö Tips på bra adresser tack! ... :bump:
Svar
1
· Visningar
687
Hästvård Idag när jag tog in min häst från hagen gnäggade han mot mej som vanligt. Tog in honom i boxen och gav kraftfoder och hö, men han...
2
Svar
32
· Visningar
2 233
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Finns det någon som vet näringsvärdena för loppfrö? Har tittat i varenda fodertabell jag har, men hittar inte det. Så man vet om man...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: lillaana
·
Hästvård Fick hem min häst igår. Avvänjningen av fölet har inte riktigt gått till som jag hade velat. Rent känslomässigt var fölet avvänjt, men...
Svar
14
· Visningar
1 249
Senast: Louica
·
A
Hästvård Kan någon ge mig tips på en enkel och grundläggande bok om hästmassage?
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: attempt
·
T
Hästvård Min kompis häst har börjat få ont i ryggen. Och vi försöker leta på orsaken, och vad hon ska göra åt det. Det vi misstänker är...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: Järnis
·
E
Foder & Strö Hur "översätter" jag dessa värden till Svenska :o ? Är ute efter Smrp, MJ, Ca, P, Mg...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Egonson
·
L
Hästvård Jag har en d-ponny som är väldigt skygg av sig, men som nu satt sin vinterpäls och måste rakas för att orka jobba i vinter behöver...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Fhanny
·
P
Hästvård Hej på er! Är det någon som har ett bra tips på hur man lättast och skonsammast gör rent skapet på min lilla shettis? Det luktar illa...
Svar
12
· Visningar
5 286
Senast: Prins Jordy
·
Hästvård Jag har köpt hackad lakritsrot till min häst för hans bronkit. Fått tips om ett ihopkok i tidigare tråd som nog funkar jättebra men...
2
Svar
20
· Visningar
3 648
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har precis talat med veterinär för att försäkra mig om att läget inte är akut, så ingen behöver fundera på det.... Så här ligger det...
2
Svar
32
· Visningar
5 969
Senast: 95johsv
·
Hästvård När gör ni (om ni gör) en första "helrenovering" på era unghästar? Dvs om inga direkta skador/fel märks? Har en treåring och vi var...
Svar
16
· Visningar
1 546
Senast: Totola
·
Foder & Strö Hej alla smarta bukisar :D Jag har en 6årig val korsing HBL/VBL/FBL som är super svår att hålla hullet på. Har kollat allt på honom...
2
Svar
31
· Visningar
2 397
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Byter ni ut höet/hösilaget varje dag i hagen? Skriv gärna vad och hur mycket hö/hösilage ni ger åt hästarna i hagen! /Alina
Svar
18
· Visningar
1 392
Senast: misen
·
R
Foder & Strö Nu börjar jag bli riktigt orolig! Pållan har fått hö hela hösten, men jag har nyligen börjat ge henne lite hösilage nu. Men saken är den...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Min kära häst mår inte bra :( Det började för en månad sedan med att hon kändes väldigt stel i höger varv (ej halt), i vänster varv var...
Svar
6
· Visningar
1 333
C
Hästvård Knasig fråga....:angel: Men jag har ett sto c:a 1 meter hög och lite små mullig. Jag är osäker på om jag kan ha båda mina hästar i...
Svar
8
· Visningar
3 812
Senast: Whiterussian
·
E
Foder & Strö Har sökt men inte hittat riktigt vad jag letar efter... Jag har en häst som jag ska ta hand om ett tag, och han behöver banta, rejält...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka