Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Tjo igen ! Vill höra era åsikter om hurvida man ska eller om man inte ska klippa (halvklippning) en häst som går ute 24 timmar om...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 307
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Är det ngn här som har uppgifter om hur mkt Ca, P, Se, Mg (framförallt) men även andra mineraler och vit som finns i Krafft Miner...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Jate Volim
·
S
Hästvård Hej, jag rider en 8-årigt valack (ej min häst), ca 155 i mkh. han är riden i ca 2 år, har varit problem häst; stegra, protestera m.m...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Soda_no_Lemon
·
Foder & Strö Jag har en lättfödd D-ponny som rids 5-6 dagar per vecka, 30-90 min per gång. Hon är väldigt fin i hull för tillfället, men tyvärr så...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: Snyggve
·
Foder & Strö Sitter och räknar ut foderstat på hippocampus och tydligen så blir det för lite selen i foderstaten står att jag ska ge mineralfoder men...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Har försökt kolla igenom olika trådar men inte fått fram vart man kan köpa elitbrodd, det enda ajg hittade var på nordpost.se men det...
2
Svar
38
· Visningar
3 575
Senast: Ljulius
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av dessa? De kom ju för inte så länge sen. Personligen tycker jag ju att det skulle va skönt att slippa allt...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Ljulius
·
C
Foder & Strö Hur mycket behöver dem? I hur långa perioder brukar ni ge dem det, bara under pälsfällning och pälssättning? Jag har sett många som ger...
Svar
9
· Visningar
6 953
Senast: Koppen
·
Hästvård Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av slinger och abortviruset i paralytisk form,dvs med förlamningssymptom? har du råkat...
Svar
4
· Visningar
1 412
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Hur ofta och när byter ni hagar? Låter ni hästarna gå i en och samma hage under vinter, höst och vår?
Svar
14
· Visningar
2 961
Senast: LIA
·
Foder & Strö Blev för mycket spinn off på täckestråden så jag ställer min fråga här i stället. I de artiklar som cirkulerar här just nu så nämns...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: a1agnlju
·
N
Foder & Strö Har en varmblods valack som är 9 år 161 i mankhöjd och som är alldeles för smal! Han är avmaskad. Tog hem honom från betet och han såg...
2
Svar
29
· Visningar
2 389
C
Hästvård Hur kan man bli av med dessa Alsikeklöver på sin betesmark? Är det någon som har några iddeer? Nästan alla mina hagar består av detta...
Svar
14
· Visningar
7 487
Senast: savage
·
S
Foder & Strö Vad ger ni era digivande ston som går på lösdrift med sitt föl för foder? och mängd? alltså vad ger ni för mäng hö/hösilge i kg? Vad...
2
Svar
20
· Visningar
2 058
Senast: prallan
·
Foder & Strö Mina shettis ston går nu in i 8de dräktighetsmånaden, hur mkt ska jag öka deras foder? De får nu 5kg hö, ½kg Lusern o 250g havrekross...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: arabia
·
V
Hästvård I onsdags ringde hyresvärden i vårt stall och sa att min häst som stel och konstig ut. Såg tydligen ut som en riktigt gammal häst (han...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Vet att det redan finns en sån här tråd nånstans men jag hittar den inte så jag startar en ny. Någon som har kolla på hur mycker...
2
Svar
26
· Visningar
9 540
Senast: Pretty_Fly
·
H
Hästvård Önskar åstikter av er angående min häst. Här är lite fakta: Mitt lilla halvblodssto operarades i knäleden 3 ggr i november 2006 pga...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: mysko
·
Foder & Strö Funderar lite på det inför framtiden när fölis ska börja äta själv. Kan man analysera lysininnehållet i grovfodret? Eller är det en viss...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 073
Senast: Kirre
·
R
Hästvård Har letat lite här på Buke utan att hitta det jag söker så jag börjar från början.... Har tagit hem en häst på prov för senare...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: BaconBob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka