Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Foder & Strö Tänkte lägga in en tråd om detta eftersom risken för mögel ökar betydligt i år när det är fuktigt i luften för jämnan! Känner många...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 273
Senast: LitenC
·
Foder & Strö Fick analysen på hösilaget idag och fan, jag vet itne vad jag ska ta mig till:confused: TS: 60% Smrp: 68 g/kg foder Energi: 6,3...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: milly
·
M
Hästvård Nu är det så att i stallet där jag har min häst så finns det 5 hästar + min. 2 av dem är stallägarens och 1 en av hennes kompisar. Och...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: smultronfot
·
S
Foder & Strö Mitt sto är nu dräktig i 7e månaden och hennes ensilag är inte direkt perfekt för de :( Energi 9.5 Mj/kg ts Smp 48g/kg ts Hon...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: ameo
·
Foder & Strö Enligt denna länken så innehåller betfor 11,2 MJ, 6 g smb rp osv /kg. Är detta i torr eller blötvikt? Ngn som vet. Det borde enl mig...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Korven
·
D
Hästvård Hej! Min 5-åriga halvblodsvalack har fått diagnosen Ehrlichia och har idag påbörjat en 6 dagars antibiotikakur. Är det någon här på...
Svar
16
· Visningar
2 767
Senast: Novali01
·
Hästvård Jag undrar lite vad era fullblod väger? klart beror det på storlek oxå, så skriv gärna det. Veterinären har kollat igenom min pålle...
Svar
17
· Visningar
2 661
Senast: Rambolina
·
Foder & Strö Vad är lämpligt dagsintag av Vitamin A,D,E,K,B,Biotin, Järn, Zink, Magnesium, Selen, Koppar, Jod, Lysin m.m. Vartifrån kommer dessa...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Jate Volim
·
D
Foder & Strö Tjenixen ;) Som rubriken lyder, vilket rekommenderar ni av Fibergi låg eller bas till en "normal-rund" nordis som rids 5-6 ggr/veckan...
2
Svar
28
· Visningar
4 575
Senast: Mynta2
·
J
Hästvård Min 6 mån hingst har blivit lite tunn över revbenen tycker jag, Har fortfarande magen kvar men har tunnat ur över sidorna så att man...
2
Svar
22
· Visningar
3 903
Senast: armaani
·
C
Hästvård hur får man till den perfekta bädden i boxen? Är det kalk som man kan lägg på ibland för att få bädden att "brinna" lite mer? Min...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: ang
·
Hästvård Jag vet att det redan finns några trådar om inkar och Xxterra. men jag har inte kunnat hitta svar på min fråga där. Min ena...
Svar
15
· Visningar
5 781
Senast: Ingela_S
·
M
Hästvård Har en 6 månade föl. Han är snorig, hosta, och nu har en böld under kindbenen och en på kinden. Bölden där under sprack nu ikväll...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: åke
·
S
Hästvård ...när jag nu letar ponny så inser jag att det är många som säljer sina hästar när de blivit sjuka. Det är hästar med t.ex. spatt...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 181
Senast: caroline_star
·
L
Foder & Strö Tjolahopp gott folk! Någon som kan förkalra för mig hur man gör för att skicka in foder på analys? Tex med ensilaget, ska jag ta...
Svar
19
· Visningar
1 189
H
Hästvård Jag har sett ett företag på internet och jag blev mycket nyfiken om hur detta fungerar? Vad tror ni? Är det humbug:eek: eller är det ett...
Svar
7
· Visningar
1 503
Senast: mettanmett
·
M
Hästvård Min ponny har blivit drabbad utav WLD. Sjukdomen har inte utvecklats så mycket än och jag hoppas inte att den gör det heller. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: morgaine
·
R
Hästvård Jag är inte säker på varför jag skriver det här, men jag vill bara att nån ska säga hur jag ska göra... Det är så här, för ett halv...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: ujent96
·
Hästvård Vår vinterhage är alldeles lerig pga allt regn och dessutom är den mindre i år för vi har hägnat av skogen pga. ekollon. När kan jag...
Svar
7
· Visningar
1 468
S
Hästvård Hur brukar ni göra med vintervilan till era hästar? När vi inte hade ridhus blev det naturligt att hästarna fick ta det lugnt några...
Svar
4
· Visningar
820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka