Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vi kommer med största sannorlikhet att köpa ett 6-månaders föl som förhoppningsvis ska bli dotterns blivande tävlingsponny kat. D...
Svar
16
· Visningar
1 830
Senast: Alexandra_W
·
E
Hästvård Var ute och nattade hästarna nyss och kände att min ögonsten var väldigt varm i framhovarna :crazy: Inte halt, går som han ska, inte ett...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: karrrin
·
K
Hästvård Jag snurrade runt på jordbruksverket igår och läste på hästsidan. Där sod det om skötsel och vård. Jag reagerade på att det stod att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 616
Senast: tindra
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder..hur mkt ger ni era shettisar? :)
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Min lilla fölunge, som nu är lite drygt 6 månder har hostat ett par gånger de senaste dagarna. Hon har ingen feber och är inte snorig...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: MiaMaria
·
A
Hästvård Är det någon som använder hovtjära till hovarna? Jag tycker det funkar bra nu när det är så blött i hagarna, torkar ur hoven och...
Svar
9
· Visningar
1 393
Senast: Bialitt
·
E
Foder & Strö Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men jag har för mig att det kan ha positiv effekt på dåliga hovar? :confused: Eller har jag...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Egonson
·
F
Hästvård ...när hästen vägrar acceptera boxvila/sjukhage (pga kotledsinflammation)? Om hon står inne håller hon nästan på att riva stället och...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Liten
·
Hästvård En av hästarna i stallet har fått små knölar i huden på ena sidan av kroppen. Känns som små skorpor på en liten upphöjning. Verkar klia...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Lena
·
L
Foder & Strö Ganska lustig rubrik jag vet. Men det är såhär att jag har tre pållar som går på fri tillgång av ensilage på lösdrift. Frågan är om...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Lantlolla
·
M
Foder & Strö Har nu fått analysen på mitt jättedyra hö- inte roligt resultat! Torrs 84% sm råpr 30 energi 7,0 Ca 2,6 P 1,5 Mg 1,0 Kalium 12,0...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Jaba
·
Hästvård Min häst har nu snart varit frisk i 3 måander från sin fång, när och hur ska jag börja sätta i gång henne? Börja med promenader? Har...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 155
Senast: Josssefine
·
V
Hästvård Jag går in här för jag vill höra om fler har råkat ut för samma sak. Jag lämnade bort min vackra häst i 3 månader för tränng. Jag har...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 589
Senast: Anca
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar hur man lättast räknar ut vad hästen väger:confused: Finns ju någon formel men jag hittar inte den någonstans...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: sthu
·
Hästvård Nu har jag en liten märklig fråga... Min ena häst har fått något märkligt mellan ballarna vid hoven. Eller ja..jag har inte sett det...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: renatechampion
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar kring foder just nu :S Min unghäst på 5 år har den senaste veckan haft jätte dålig mage och de har han inte...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Halifaxen
·
C
Hästvård Jag har en d-ponny som blivit sneskodd hos de tidigare ägarna så han har blivit sne i höger fram. Inte mycket men det syns om man lyfter...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: ginnies
·
E
Foder & Strö Köpte en bal med lusern - klippta strån, ej pellets - då mitt ena sto verkar tappa i hull, och hon får så mycket hö som hon kan äta. Men...
Svar
16
· Visningar
3 241
Senast: misen
·
C
Foder & Strö Vi har hittat fjädrar i hösilaget, men inget 'lik':crazy:! Vi fluffar upp allting och i balen fanns ca 10-15 fjädrar. Törs man ge av...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: misen
·
S
Hästvård vet ni vart man kan hitta regntäcken med hals ? Tips ? någon ?
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Shiney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka