Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård En allmän fråga någon gärna får ge ett svar på. Vad är en klinikbesiktning? Vad görs/kontrolleras och hur skiljer sig en...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Bialitt
·
T
Hästvård Ibland kan man undra hur de bär sig åt. Min stora luns fick en senskada för ca 2 år sedan. Efter det har jag varit nojig med att...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Bialitt
·
C
Hästvård Jag undrar vad det kan vara för fel på min minishettis som jag köpte bara för ett par veckor sedan. Han har plötsligt börjat att klia...
2
Svar
28
· Visningar
2 779
Senast: Royal_724
·
Foder & Strö ger hästen krafft idag men undrar vad skillnaden mellan de båda är..? ger krafft groov 90 och mussli, men vad jag förstår har även...
Svar
2
· Visningar
728
S
Foder & Strö Har ett halvblod och en korsning arab/nordsvensk, en mkt grov häst. Hur mkt grovfoder "skall" man ge dem? Tycker de börjar bli lite väl...
Svar
2
· Visningar
764
I
Foder & Strö min nya häst är lite tunn i hullet? vad kan man ge så den får lite finare hull? nått bra förslag
2
Svar
32
· Visningar
2 283
Senast: LoveMyHorse
·
G
Foder & Strö Hej. Jag är lite fundersam över mitt ensilage. Har en analys på det men är beräknat på nötkreatur. kan man omvandla den till häst...
Svar
7
· Visningar
807
Hästvård Jag har fått hem en häst som gnager på staketstolparna hela tiden. Hon har fri tillgång på hösilage och jag har lagt in trädstammar till...
2
Svar
34
· Visningar
2 927
Senast: TinyWiny
·
C
Hästvård Min häst har gallor precis nedanför hasen. Har inte sett många hästar med gallor på det stället, men han hade det när vi hämtade honom i...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: Chiccolino98
·
S
Hästvård Piiiih, denna fruktansvärda onda bakterie :devil:. Har nu kommit till Lomma Ridklubb, en liten varning bara. Hm, ni som haft...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Abova
·
S
Hästvård några vi känner har en liten ponny som har blivit utdömd pga av fel i benen (tror dte var runtom) men dom VÄGRAR tabort honom. Dom vill...
2
Svar
27
· Visningar
3 428
Hästvård Mitt sto har skorvliga knutor överallt på kroppen. Framför allt på vänster sida och bakåt på baken. Hon hade lite från i somras o ja...
2
Svar
39
· Visningar
4 144
Senast: plommomgurkan
·
Foder & Strö Jag sitter fortfarande med mina förb****de foderstater och blir inte klok. :crazy: Jag har ett litet underskott på Selen. Plus att...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Tora
·
W
Hästvård Ni ser rubriken. Jag har en irländare (troligtvis connemara), vars päls växer som ogräs. Han står i utebox, går i hage flera timmar om...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: whitetrash
·
C
Foder & Strö I mitt stall där jag står, får hästarna bara kaftfoder en gång om dagen. På kvällarna, funkar de bra? :S Min verkar inte bry sig om...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 628
T
Hästvård Det är så att jag äntligen ska köra min häst till en klinik och göra en ordentlig hältutredning på honom. Det jag undrar är hur man gör...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Bison
·
Hästvård Har nu under ett par månader försökt ha bädd åt hästen. DEt har varit kalk i botten, sen torv (mycket) och därefter rikligt med halm...
2
Svar
27
· Visningar
2 631
Senast: stranger
·
F
Hästvård Hej! Behöver snabb hjälp! För en vecka sedan tömkörde min tränare min häst och allt var frid och fröjd! Dagen efter ringer min kompis...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: anhe
·
A
Hästvård Hur många kilo orkar era fölungar pilla isig av hösilage? Har mina på lösdrift och ska räkna foderstat man jag vet inte hur mkt de...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: maria_b
·
Hästvård Har ni fått mer tappskor av snösulor? Har ni fått någon hovböld på hästen när ni använd snösulor? Måste ni sko hästen oftare för...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka