Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Dags för en ny höhämtning på söndag och jag började fundera på hur man egentligen lagrar höet på bästa sätt. Vad är det bäst att ha...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: iowa
·
S
Foder & Strö Funderar lite på foderstat till min häst som kommer hem från fodervärd i nästa vecka... Hästen i fråga kommer att få fri tillgång på...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Carolrita
·
Hästvård Vet inte om det redan finns en tråd om detta men då får ni säg atill i så fall. Jag har en fölunge på ca 7 mån som är väldigt stor...
Svar
8
· Visningar
2 784
Senast: Kaki
·
F
Hästvård Jag har en fjording på 25 år som nu börjar bli ganska stel i benen. Hur länge lever fjordingar igentligen? Borde jag kanske motionera...
2
Svar
25
· Visningar
12 002
Senast: eventing
·
J
Hästvård Jo, jag funderar på om jag skulle klippa min ganska kortpälsade häst. Hästen rids ordentligt 3 ggr/vecka + 1 longering / löshoppning...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: JK+T
·
M
Hästvård Upptäckte att mitt föl är något svullen i båda bakbenen på morgonen, hon är nu ca 6 1/2 mån och bor i egen box. Hon är inte halt på...
Svar
7
· Visningar
2 471
Senast: elle12
·
Foder & Strö Jag betalar 99 kr för 30 kg lucernpellets. Där jag köper finns bara pellets, men jag skulle vilja ha hackat strå i stället eftersom det...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Kafferosta
·
B
Hästvård Halloj! Har lite funderingar angående fårskinn. Mitt varmblodssto har en stübbensadel som passar henne kanonbra ,men hon är lite...
Svar
13
· Visningar
1 695
Senast: Jeeves
·
Hästvård Ja nu var det tredje gången våran herre fick en lättare foderstrupsförstoppning på ca 1 år. Första fick han sensommaren 2006 då han åt...
2
Svar
28
· Visningar
2 795
Senast: Zuzzi
·
M
Hästvård Min kompis varmblod får ingen vinterpäls :crazy: Nu i sommar har hon kämpat stenhårt med att få bort vinterpälsen som satt kvar ändå...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Carolrita
·
P
Hästvård Hej ,jag vet inte om det här står på rätt plats, i så fall sorri. Jag har en travhäst, han är 11 år, jag fick honom for 3 år sen. Han...
Svar
19
· Visningar
1 505
Senast: ginnies
·
Hästvård Hur kan man göra för o bli av med krubbitningen ??? Alternativt lindra den. Har fått hem en 4 åring för o visa på kvaliten och han...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 280
Senast: Pigalle
·
Hästvård finns det någon som vet något om hosta hos hästar?? det är så här att jag är interesserad av en häst som har hosta,men jag kan för lite...
Svar
6
· Visningar
1 106
Hästvård Min vet var ute och kollade på gamlingen hemma häromdagen igen,då han är stel i höger bak på morgonen. Har ju sett att han har varit...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: ako
·
M
Foder & Strö Jag tycker att min häst har sjunkit in lite bak vid virvlarna ungefär fick höra att det kan vara protein brist? Tänkte börja ge honom...
Svar
5
· Visningar
1 114
H
Hästvård Hjälp, ska klippa ponnierna för första gången i mitt liv, och helst ska de gå att "visa upp" på träningarna sen... Hur gör man? Antar...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: Melynda
·
Hästvård det är så att mitt föl på 6 månader går på hippotrim för infektion i kroppen o nu undrar jag om det går bra o avmaska samtidigt som dom...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: Madick
·
Hästvård Har en ponny som vilade förra vintern och blev inte klippt, men nu ska vi sätta igång honom helt, och jag vill ju inte ha en häst som...
Svar
9
· Visningar
1 710
Senast: Vindelkusken
·
A
Hästvård Hej!!! Jag ska st föl på min c-ponny till våren och min pappa tjatar på att jag ska ta reda på hästarna brunst så jag ställer lite...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: age
·
S
Foder & Strö jag gav kli till mitt sto och frågade en vännina om kli och så,för och nackdelar. och hon påstod att kliet kan orsaka urkalkning av...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka