Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Köpte ett selenE pulver i min hästaffär. Det var en dyr liten påse som tog slut snabbt. Skulle ge 22 g / dag. (har inget mineralfoder då...
Svar
18
· Visningar
1 659
Senast: Pleasure
·
Hästvård Mitt 19 år gamla sto var inte som hon brukade när jag släppte ut henne lördag fm. Hon gick lite snett och verkade gå som ett 'fyllo'...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: nexxa
·
J
Foder & Strö åh, kan ni inte hjälpa mig? fick byta mitt silage med hyfsade värden mot ett med sämre då jag var tvungen att få ett blötare silage...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: jupiter-judex
·
A
Foder & Strö Hej!!! Jag ska börja ge mina hästar lite nytt foder och jag undrar vad de här fodrena är bra till.:confused: mina frågor lyder. Vad...
2
Svar
30
· Visningar
2 394
Senast: Kirre
·
M
Hästvård Min häst har fått rasp :( Då hon är lite av en mugg häst, men hon har aldrig haft rasp. Jag vet så mkt att rasp är en utveckling av...
2
Svar
25
· Visningar
4 881
Senast: Muehh
·
Hästvård Läste i ett annat inlägg att benbitar i kotor inte räknas som ocd och min fråga är ju varför det inte gör det? Var ska benbiten sitta...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Scilla
·
  • Låst
Hästvård Vad heter struppipning/struppipare på engelska? Om nån har några bra sidor så får ni gärna dela med er.
Svar
2
· Visningar
1 960
Senast: sissu
·
A
Foder & Strö Snälla!! Kan någon hjälpa mig att tolka min grovfoderanalys. Är det bra eller dåligt? Har en fet shettis och ett varmblod i normalhull...
Svar
19
· Visningar
2 179
Senast: Lopphög
·
Hästvård Jag var till en bekant igår och träffade hennes häst. Hästen har slagit upp ett hack i knäet och knäet är svullet. Hästen har ingen...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Kaba
·
Hästvård Jag vill minnas att jag här läst att det är bra att hovslagaren slår i tåkappan medan hoven är upplyft, för att få mer svikt. Är det...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: vdb
·
C
Hästvård hade svullnad vid hö.ganach för ca 2 veckor sedan och idag när jag skulle ge middags hö var det så igen...:( Svullnaden är liksom på...
Svar
12
· Visningar
4 346
Senast: Billie Jean
·
Hästvård Min snutt har fått en böld i foten och hon är verkligen jättehalt! Hovis var här idag och grävde lite i den och det blev väl bra. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 929
Senast: kalamare
·
S
Hästvård Min häst lyckades med konststycket att göra ett schysst böjprov på sig själv i förrgår genom att stegra sig, sätta sig i levad, tappa...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Sara-Ida
·
H
Foder & Strö Hur sakta/snabbt bör man öka havregivan för en häst som aldrig har ätit det förut och med hur mycket bör man börja?
Svar
4
· Visningar
803
A
Foder & Strö Jag gick in och kapade en tråd med mina frågor och insåg att jag har så mycket funderingar kring detta att det är bättre att skapa en ny...
Svar
19
· Visningar
1 761
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård Fy, igår kväll skrämde min stora häst slag på oss.... När stallägaren tog in hästarna för natten, ville inte min stora äta. Han brukar...
Svar
11
· Visningar
2 172
Senast: moonlightmotala
·
Foder & Strö Jag har verkligen räknat och räknat och letat all typ av foder som går att få tag på här i La Paz. Har kommit fram till att jag vill ge...
2
Svar
22
· Visningar
3 727
Senast: mumrikan
·
S
Hästvård Hoppas detta är rätt forum, ber moderatorn flytta tråden annars :D Hittade en tandfraktur på hästen jag köpte för 3,5 månader sen. Nu...
Svar
10
· Visningar
1 242
Senast: arabia
·
Hästvård Under den sista veckan har jag märkt att Novan är tjock i bakbenen från hasen och neråt. Benen är inte jättetjocka men skenan är helt...
Svar
16
· Visningar
1 996
Senast: Shaggy
·
F
Hästvård Kom ut till hästen ikväll. Borstade donade kollade av honom som vanligt. Sen skulle vi går bort och busa i ridhuset. Släppte honom som...
Svar
5
· Visningar
2 740
Senast: Suuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka