Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag har ett sto...som lever rövare i boxen... :crazy: ibland är det såååå enkelt att mocka åt henne! men 3 av 4 gånger så ser...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 069
Senast: RIA
·
D
Foder & Strö iår har jag tänkt göra min första foderanalys :D Har kommit så långt att jag ska beställa emballage.. men hur fyller jag i...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: dolphinsmile
·
M
Hästvård Har börjat så smått fundera på att avliva en av mina hästar. Jag har fem hästar varav en är ett varmblod, köpte honom när han precis kom...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
15 814
Senast: Jate Volim
·
C
Foder & Strö Hur länge håller en oöppnad bal? Kan man fodra med fjolårets skörd, givetvis förutsatt att balen varit hel, ingen lukt, värme, synligt...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: Masse
·
C
Foder & Strö Fick idag hösilageanalys, men då jag inte förstår så mkt, trots att jag försökt mig på i andra trådar så undrar jag om ni kan säga hur...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: Curtice
·
S
Hästvård Har tänkt klippa min häst nu efter jul/nyår pga ökande träning och att han lätt svettas. Har alltid gjort det på hösten innan men detta...
Svar
9
· Visningar
4 428
Senast: SirWillgott
·
A
Hästvård Vad är det som "knäpper" i min häst när han rids/leds, spec när han inte är uppvärmd? Är det lederna? Något man kan göra något åt eller...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: The_grinch
·
Hästvård Jag har bädd till min häst och använder ganska mycket kalk för att minska lukten. Men idag kom en och sa till mig att kalk är farligt...
2
Svar
33
· Visningar
10 830
Senast: chrysler
·
Hästvård Jag fick höra att hingstar skulle ha sämre hållbaret jämfört med valacker?! Är det någon som har någon åsikt om det. Har aldrig hört...
2
Svar
22
· Visningar
1 785
Senast: Russin8
·
W
Hästvård Har lämnat min häst på tillridning. I torsdags blev han rädd och hoppade över bommen i transporten och blev hängande där ett tag. Dagen...
Svar
5
· Visningar
2 220
Senast: wyntzi
·
A
Foder & Strö Ja, det är faktiskt en rasspecifik fråga. Tycker mig ha läst någonstans att islandshästar faktiskt är adapterade till ett lägre...
Svar
12
· Visningar
2 124
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Jag har klippt min pålle en gång i höst, början av november. Pälsen växte ut efter två veckor ungefär..:smirk: Nu vet jag inte hur...
2
Svar
30
· Visningar
2 291
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård I torsdags när jag kom hem från jobbet mötte hästarna mig i världens galopp ute i lerhagen. Tyvärr hade jag inte tänkt på att stänga av...
Svar
6
· Visningar
1 859
Senast: Vindelkusken
·
Hästvård Jag har låtit de små skorvorna vara nu ett tag. Men igår fick jag för mig att tvätta rent muggen ordentligt... Idag när jag kom upp till...
Svar
11
· Visningar
1 365
P
Hästvård Har ni några tips på bra massage "grejjer" som man kan använda sig av när man vill massera hästen? Kanske finns många här som kommit på...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: smultronfot
·
T
Hästvård För några månader sen konstaderades det ju att min lilla fjord hade fått en väldigt allvarlig senskada strax nedanför knät. DÅ var...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Hästvård Jag har en halvblods valack på 3,5 år som betér sig konstigt. Han är 170 hög, något överbyggd och en aning gänglig, han har inte satt...
2
Svar
26
· Visningar
3 262
Senast: sannaaah
·
Foder & Strö Min islandshäst är dräktig (runt 90 dygn) och har nu börjat magra av. Hon rids inget alls och får ca 7-8kg hösilage om dagen + 3 dl...
2
Svar
26
· Visningar
2 407
Senast: NiAl
·
C
Foder & Strö Jag har min unghäst arab på 2 1/2 år hos min snälla granne. Problemet är lite hur jag ska lägga mattiderna. Förut så har grannen gett...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 418
Senast: CindyLou
·
Hästvård Som flera av er vet så har ju min fölunge fått tillbaka senkontrakturen och fått lite bockhovstendenser på ena frambenet. Veterinärerna...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka