Hingst, sämre hållbarhet??

Sv: Hingst, sämre hållbarhet??

Men hur kan de veta att det beror på kastreringen? Det är ju som en del säger att valacker blir större än hingstar. Hur kan man veta det? Det här är saker som man inte kan veta. För har du kastrerat så har du. Det finns inget att jämföra med. :confused:

Det handlar väl om att dom kanske har gått sönder mycket innan dom kastrerades och sen hållt bättre:confused: Inte vet jag. Jag har nämligen aldrig hört det förut men har nu från några personer inom travet hört samma sak. Har ju aldrig hört det inom ridsporten förut. Kanske ska gå ut på trav forumet och fråga.

Jag har oxå fått den uppfattningen att hingstar skulle vara lite "tåligare". Det borde ju vara så, det är ju dom som ska skydda flocken. Och tittar man inom eliten på både hopp och dressyr så är det ju mest hingstar och inte så många valacker.

MVH Russin8

Fick svar från en vetrinär idag. Han sa att han aldrig hört talas om att hingstar skulle ha sämre hållbarhet.

Så då borde det vara klargjort. Då kan jag vara lugn nu.

MVH Russin8 som nu har stillat sin nyfikenhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
895
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
22 449
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 088
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka