Hur kan man hjälpa hästen att få en bra ordning inne i boxen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare RIA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 5 069
Sv: Hur kan man hjälpa hästen att få en bra ordning inne i boxen?

:banana: :bump: :banana:

nu får vi hålla våra tummar att detta var lösningen!

för idag tog jag bara ut ½ kärra skit!

guuuuud så underbart :)

sen så äter hon inte så mycket halm som jag la in, 8 kg.
så idag fick hon extra hösilage för jag glömde hönät till halmen...så hon får vara utan inatt, men då med extra hö. sen blir det väl 3-4 kg halm i hönät som hon kan pilla lite med.

så här rent har det aldrig varit i hennes box tidigare!

*KL*

Och jag la, inspirerad av den här tråden, in en hög av arabvalackens skit till fblvalacken idag. Får väl se om det gör någon skillnad, jag är skeptisk men prova går ju.

*delvis kl*

hur har det gått med skiten du la in?

funkade det något?

jag trodde inte mina ögon när jag kom till stallet idag, vilken fin box :love: än så länge!

skiter typ bara längst ner nu, hov vill ha lite spån över det för att gömma skiten men det kan jag stå ut med.

sen så kalkade jag lite mer idag, hur mycket behöver man egentligen kalka?

hon hade hösilage kvar i boxen idag, så troligtvis fick dom komma ut tidigt. tur då att hon får lunch i hagen.

hon har ju inte haft halm att tugga på inatt, men suck-jag som är glömsk-jag ska ta med ett hönät imorgon å sätta upp i boxen.

hoppas på att detta ska funka nu.

lite orolig är jag över helgen då en annan tjej i stallet ska ta hand om henne för vi ska åka bort, har sagt att jag har bädd så hon inte ska röra pisset, hoppas bara hon fattar det också!

finslipningen av bädden kan jag alltid ordna när jag kommer tillbaka igen. det vikigaste är att bädden hålls ren å fin så gud nåde om hon inte mockar noga :devil:

Inte minsta lilla skillnad, det har det dock inte blivit förr när jag provat heller med andra hästar, men had eju någon svag förhoppning ändå.

Men nix.

så tråkigt :(

hoppas du också hittar en lösning!

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 270
Senast: tara
·
Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 296
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 445
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 320
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka