Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Blev jätteförvånad när jag förra veckan skulle köpa avmaskningsmedel till pållarna. Tydligen ska man ha det på recept numera!!! Kommer...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 625
Senast: ang
·
Hästvård När jag gick till stallet i morse så såg jag att mitt matvrak till häst inte ätit knappt något av maten jag gav igår kväll. Hon hade...
2
Svar
32
· Visningar
2 587
Senast: Grålly
·
A
Hästvård Min travhäst har ända sen inkörningen varit gallig i bägge kotor bak, lite värre höger bak. Gick premilopp sent som 2 åring (är nu 3)...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: acrazyone
·
Foder & Strö Har hört av många att bakjäst ska vara bättre än foderjäst för hästar som är lite i obalans i magen. Varför är det så? Finns det någon...
2
Svar
22
· Visningar
2 989
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min pålle har fått så mjöliga hovar. Om man bara kratsar normalt så "åker" det bort massa bitar och det blir helt vitt och mjöligt. Det...
Svar
10
· Visningar
8 987
D
Hästvård Hej!! Min lilla älskling har varit sjuk å hostat ganska mycke nu i ca en månad å igår va vi på klinik å gick ner me kamera i luftrören...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 912
Senast: axel
·
  • Låst
Foder & Strö Nån som vet hur man ska tolka detta? Är det ett skitfoder eller hyfsat? Jag har ingen aning.... Nån snäll människa som skulle kunna...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: ang
·
S
Hästvård Vi har vart hos hästkliniken nu i veckan för min häst hade hålvägg. Det dom gjorde var att skära i hoven ganska mycket tills det var...
Svar
5
· Visningar
1 104
Hästvård När man håller om kotleden, och hästen rör på benet så känns det som om det krasar i benet på henne. :crazy: Vet inte riktigt hur jag...
Svar
4
· Visningar
1 074
S
Hästvård hittade inget bättre forum , ursäkta om de vart fel... men till saken, hur länge brukar era hästar stå/vila efter dom blivit...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: mumin
·
Hästvård Nu är jag så fruktansvärt förvirrad! Hur många ggr ska hästen vaccineras för att vara grundvaccinerad? Fick nämligen nyss veta att det...
Svar
7
· Visningar
1 290
Senast: Melynda
·
T
Hästvård Lillhästen, snart 1-årig ridponnyhingst, har börjat med en väldigt störande grej. När han äter ur krubban står han och gräver hela tiden...
Svar
1
· Visningar
1 089
F
Hästvård Min gamle häst, oldenburgare ca 23 år började för ett tag sedan snubbla en hel del. Han har även tidigare snubblat till någon gång, ca 1...
Svar
9
· Visningar
2 010
Senast: utte
·
J
Foder & Strö nu när jag letat runt efter ett protein tillskott till min 18 åring så slog det mig att han räknas som senior:crazy: kollade kraffts...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Strajder
·
A
Hästvård Hur gör ni nu när de geggiga hagarna fryser och det blir hårt och knöligt? Jag är ju livrädd att hästarna ska göra sig illa :confused...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Panikie
·
B
Foder & Strö Vi har dåliga proteinvärden i grovfodret i år, och jag har därför börjat fodra med lucern. Foderstat är uträknad och allt är frid och...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag har nog gjort ett misstag med min lille älskling, för tre veckor sedan skulle jag sko honom hos min duktiga hovslagare på kliniken...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Senast: Empalie
·
N
Hästvård Jag ska köpa sojamjöl till mina hästar pga av att hösilaget dom får knappast innehåller något smältart råprotein och med hjälp av ett...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: Niljan
·
Foder & Strö Det verkar som att min arabhäst är känslig mot hösilage och i stallet finns det bara möjlighet att ge hösilage ute( han får hö inne på...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: skojskrot
·
W
Hästvård Någon som hört om något likande fall? Prognos och behandling? Har alltså redan fått prognos men skulle gärna höra lite second opinions...
2
Svar
20
· Visningar
3 255
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på