Bakjäst/foderjäst?

Sv: Bakjäst/foderjäst?

Visst - Jag tycker HH här på forumet verkar vara kunnig och duktig, så hoppas att hon eller någon annan duktig person kan reda ut våra frågetecken kring just mängden jäst per pålle och dag..?! :)

Det finns massor av trådar om detta om du använder sökfunktionen.
Jag kan bara upprepa det jag skrivit tidigare HH, har skrivit flera ggr att 10 gram är lagom dos till en stor häst. Jag ser inte ngn anledning att ifrågasätta det. Hon kan betydligt mer om detta än vad jag och nog många andra kan.

Senast ändrad:

Medina och Julliand, som Forest Autumn länkat till i inlägg 15 ovan, har tydligt och klart visat att 10 gram jäst per dag för en medelstor häst (tror det var 500 kgs hästar) förändrar och stabiliserar tarmfloran gynnsamt på hästar som står på hög stärkelsegiva. HH

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 086
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka