Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej, jag har en sköthäst sen snart ett år tillbaka som nu på hösten rasade ner i vikt utan någon som helst anledning. Hon har under...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: j0nnah
·
P
Hästvård Har en häst som jag nyligen kastrerat, hemma i stallet. Han är snart tre år. Han mår bra ingen feber och jag rör på honom flera gånger...
Svar
10
· Visningar
3 975
Senast: hästhandlarjävel
·
C
Foder & Strö Hej! Ledsen om detta redan varit uppe. Jag suger på att söka rätt... Vi ska flytta min dam om ett par veckor och då kommer hon...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Curtice
·
V
Hästvård Min häst (21 år) har lite ont i ryggen på "höger sida" men bara när man trycker... vad ska man säga... ganska hårt... men tror ni det är...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Vakanjaheta
·
  • Låst
Hästvård jag undrar vilka olika sorter av boots/tofflor det finns till barfotahästar och hur de fungerar. om man kan tappa dem/om de kan snurra...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
53 769
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan! Sen i tisdags har min kuse varit varm i en hov till och från. Han har ingen puls, haltar inte eller verkar tycka det gör ont...
Svar
2
· Visningar
1 639
Senast: Fille
·
Hästvård Hej! Jag har ett problem.. Jag har en häst som sliter sina hovar bak snett.. Vänster är värst, det gör ju att han blir sne i hela sin...
Svar
15
· Visningar
4 360
Senast: Deus
·
Hästvård dom är många, hårda och stora som.. flörtkulor:smirk: jag vet att det går att massera bort dom men hur? vilka grepp ska man använda...
Svar
12
· Visningar
6 092
Hästvård vad betyder antipyretisk? någon som kan svara snabbt ? får inget svar i ordlistan heller...
Svar
2
· Visningar
21 849
Senast: Mikan
·
Hästvård Hade svårt för att bestämma mig för om tråden skulle ligga här eller på "foder" men testar här... Är det möjligt att en häst tex...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 411
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Ja, en liten fråga: Brukar ni blöta Lusernet när det är hackat strå, eller ger ni som det är?
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Zandrah
·
T
Foder & Strö Jag funderar på att byta ut min hästs foderstat nu när vi flyttar, och kan träna regelbundet. Just nu när han stått på vila har han...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: Tebazz
·
K
Hästvård Jag fick ta ur broddarna bak (4/hov) :( eftersom det skulle komma en ny häst i hans hage. I panik tryckte jag i bomull i broddhålen...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: boccia
·
Hästvård Det börjar bli dags för vaccination och tandkontroll av min häst och jag har skaffat mig mer "problem" än jag behöver. :angel: Jag...
Svar
12
· Visningar
3 508
Senast: Ingela_S
·
C
Foder & Strö min ena häst äter salt som godis.. han har fri tillgång till saltsten i boxen. blir ju att han dricker en hel del... det är alltid...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: CarolineNSV
·
J
Foder & Strö ska krafft protein som också är pellets blötas??? men det ska det inte va...eller?
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Ella_99
·
R
Foder & Strö Har en shettis som får lite betfor på kvällen bara för att få i sig mineralerna. Nu har jag lite funderingar om det kanske är bättre...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: Raeman
·
J
Foder & Strö har aldrig använt det och är helt nollad på alla sorter och så. men min går just nu på bara silage och ett halvt kilo havre. lufsar...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Min pålle är knasig. Han föredrar halm framför både hö/hösilage/krafftfoder.. (strör med halm) Fattar inte varför?? Kan han ha nån...
Svar
16
· Visningar
1 454
Senast: Ylva86
·
Hästvård Nu är det andra hästen här hemma vi behandlar mot Borrelia (vi bor i det fästingtätaste området om jag läst rätt) och jag är himla...
Svar
7
· Visningar
5 146
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken vagn?
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur