Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har en ide om vad det är som en av mina hästar har fått för "åkomma"... Det är som knutor i huden...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: Chesss
·
Hästvård Våran häst har stått inne i 3 veckor boxvila pg.av fång. Idag upptäckte jag en spricka i ena bakbenet, mellan balarna ? Det är alldeles...
Svar
9
· Visningar
2 997
Senast: Iris71
·
C
Hästvård Har en ponny som är 5 år, riden i ett halvt år dressyr och skogsritter, blev för ca en och en halv månad sedan halt på vä fram, ingen...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Bialitt
·
Hästvård Är det någon är som har/haft en häst med meniskskada i ett bakknä? Hur ser prognosen ut? Vi vet ännu inte dess omfattning då den...
Svar
6
· Visningar
6 199
Senast: Pacific
·
Hästvård Ni som opererat era hästar vad har detta kostat er eller försäkringsbolaget? Skriv gärna vad det är hästen är opererad för.
Svar
19
· Visningar
7 265
I
Hästvård Hej!! Jag upptäckte när jag var ute och kvälls fodra att shettisarna har gallor...ska jag linda dom som jag lindar dom stora?? Jag...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö pratade med en person som sade att h*n hade en vän som studerat nåt sånt där hästnäringstjosan och var jätteduktig på vad hästar ska äta...
2
Svar
30
· Visningar
2 635
Foder & Strö Vi i stallet har fodrad med hösilage nu snart 2 veckor. Mitt sto är fin i hullet men valacken börjar tunna ut lite (han är inte tunn...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Strajder
·
Hästvård Har fått hem min häst och då skorna plockades av såg det hiskeligt otrevligt ut.. Hon har dålig kvalite men har aldrig sett ut såhär...
2
Svar
27
· Visningar
4 306
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Varför är så många rädda för grovfoder men så glada i kraftfoder ? Är det någon som har ett BRA och VETTIGT svar på detta ? Hur jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 256
Senast: Janey
·
Foder & Strö Vad ska kvoten mellan kalcium och fosfor ligga mellan? Vilka fler kvoter ska man räkna ut och hur gör man det? Man ska väll räkna ut...
Svar
15
· Visningar
1 097
Senast: Gallardo
·
Foder & Strö Har nu börjat leta efter nytt hö/hösilage och undrar lite vad ett bra hö/hösilage innehåller?! Hur mkt protein bör det vara? Har...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Hej! tänkte höra om någon har upplevt något liknande.. Vår 1.5 år gamla shettis gick ur stallet imorse och kunde inte böja kotlederna...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Gimmi
·
Hästvård Min pålles snösulor på båda fram (sånna med.. va heter det... kanal) har "åkt bak" igen, så att de är helt lösa framme vid tån, det har...
Svar
3
· Visningar
829
H
Foder & Strö Just köpt Lusern-hack (strå) som jag ska ge istället för pellets. Jag har gett 1 liter pellets vilket jag vägde till 600 gram delat på 2...
2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: Elviramax
·
Hästvård Hade en liten debatt i stallet idag och vill nu ha lite fler åsikter. Hur sätter ni bensnörerna på era hästar? Ex. 1. Att det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 914
Senast: Wippos
·
T
Foder & Strö Vi håller på med ett foderarbete i skolan och vi har fått hö och betfor på vårat. Vi ska vara kritiska i våra undersökningar och vad...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: tokfia_z
·
Foder & Strö Min fullblodsåring ska ridas in till våren. I dagsläget promeneras han vid hand och longeras i skritt och trav. Hängd på ett par gånger...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: kisse
·
Foder & Strö vad är det för mj och smbrp i havre? och betfor? tack :D:D
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Shimzy
·
M
Hästvård Det är så här att jag kanske ska få hyra en Isis nu på vintern i en månad. Problemet är lite grann pengar såklart, det är ju inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 737
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka