Luzernhack mängd

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 709
Sv: Luzernhack mängd

Har aldrig testat pellets, köpte hack för några veckor sedan när jag såg att mitt sto började magra av. Jag tycker det fungerar bra. Hon får det i en separat hink - typ murarhink i boxen som hon kan plocka med när hon känner för det. Alltså inte tillsammans med det andra kraftfodret.

Volymmässigt - tja jag har bara en häst som äter detta, och balen passar så fint in på ett ställe i stallet, och så slipper vi slabba med mer vatten.

Prismässigt - det är möjligt det är dyrare. Det kanske var den där listige försäljaren någon pratade om... Men jag känner mig rätt nöjd, och pållan lägger på sig och är så fin i pälsen nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Varför väger så få sin hästs mat?? 5 liter hackad lusern här, 2 dl pellets där? Sedan är ju inte "pellets" alltid samma...innehållet...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 882
H
Foder & Strö På den lösdriften jag har min häst (föl) lite över 6 månader. Fick idag se analysen av det hösilaget :cry: :cry: och det är verkligen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 442
Senast: Miaa
·
O
Foder & Strö Finns säkert många trådar om foder till dräktiga ston men jag hittar ingen som ger mig alla svar!... Jag har ett fullblodssto som är...
Svar
8
· Visningar
1 946
Senast: Madick
·
F
Foder & Strö Jag har ett 13-årigt fullblod som jag behöver lite foderråd till. Just nu får hon; Morgon; 1 liter korn 1 ½ liter musli...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 449
Senast: Farle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken vagn?
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCIX