Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar om veterinärer som fått varningar etc. av vetrinära ansvarsnämnden är offentliga handlingar, dvs går det att kolla upp vilka...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 742
Senast: HugoDiesel
·
Foder & Strö Jag upplever att hästen har fått sämre kondis, trots att jag rider lika mycket som innan. Han tycks få mjölksyra väldigt fort, stannar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 970
Senast: sajelka
·
Hästvård hur är de me de? Om hästen inteh ar försäkring i dagsläget men harh aft spatt och nu ska försäkras hur funkar de då? Får man...
Svar
5
· Visningar
1 116
K
Hästvård Vilka boots skyddar bäst? Räcker det med såna i gummi eller är dom inte tillräckligt kraftiga?
2
Svar
29
· Visningar
3 300
Senast: Voorwijks_bambi
·
E
Foder & Strö Fick höra häromdan att betfor skulle hämma upptaget av "kraftfodret". Vad i kraftfodret visste h*n inte, men hade hört detta av en...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: ameo
·
R
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, vad ger ni för foder till era ponnier/hästar? Själv ger jag: Lite havremix ( Havre, korn, råg och vete ) 1-2...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 233
Senast: c0pyright
·
Hästvård Märkte i dag att ena hästen hade stora ådror vid kotleden på alla fyra, och lite puls. Inte som fång-puls men den kändes ganska tydligt...
Svar
9
· Visningar
1 260
Senast: TITTI
·
J
Hästvård Min "lilla snuskpelle" har börjat äta bajs i hagen, nån som vet vad det kan bero på? Mvh-Jenny
Svar
17
· Visningar
1 393
Senast: Jempa77
·
Z
  • Låst
Hästvård Ok, jag tyckte det var synd att barfota-boots tråden låstes när man äntligen började få lite konkreta svar. MEN jag tänkr inte gråta...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård nej nu är jag trött på att inte riktigt förstå vad SANHCP och strasser och alla de andra(kan tänka mig att det är fler)...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Boj
·
Hästvård Min pålle hoppade rätt in i kulhandsken på transporten med ena bakbenet, det blev som ett hack, 2-3 cm på framsidan av skenbenet (om man...
Svar
2
· Visningar
3 072
Senast: Messy
·
J
Hästvård Hur yttrar sig hovledsinflammation respektive kotledsinflammation? Skiljer det sig mkt på vart tänkbara svullnader och värme sitter?
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: Järnis
·
Foder & Strö Har 1 dl havre någon verkan på en stor kallblodspålle på kanske 550 kilo? Anledningen till denna kanske korkade fråga är att hästen är...
2
Svar
22
· Visningar
1 937
Hästvård undrar lite över det, hur gör ni? hur mycket har eran häst? jag har funderat på det om jag ska eller inte å idag har jag tänkt lite...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 905
Senast: LillaVita
·
Svar
25
· Visningar
4 842
Senast: Lillekarl
·
Hästvård Min gamla foderponny har blivit sparkad på knät (vet ej om det är fram eller bak) och det kan ev vara brutet/krossat. Går det att läka...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Nitronom
·
Foder & Strö Hej Finns det någon vänlig en som kan dela med sig av vad ni har gett era nyimporterade för "extra" foder. Alltså inte hö utan nåt...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Jag borde knappast vara den enda här på buke som har en häst som väver. Skulle behöva lite tips och råd ang. detta... Just nu står...
Svar
14
· Visningar
2 224
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Jag ger miner grön eftersom det passar mina ston och unghästar, min fråga är om det finns billigare mineraler att ge? Som även håller...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Inelin
·
Hästvård Ja hur gör ni? Tidigare har jag låtit pållan få en veckas vila då jag vaccinerar före jul när man har fullt upp med annat.Men nu är hon...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Zolimita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka