Varnade veterinärer

Sv: Varnade veterinärer

Jag kan inte svara på den frågan:smirk:
Om det finns en handling som listar alla fällda vet så kan få ut den. Ev kan du bara få ut handlingarna i ett specificerat fall.
PL

Varför så ironisk hela tiden?
Skulle vara kul att höra din åsikt utan ironi :D

Finns det inte legitimerade hovslagare :confused:

Jodå, i tex England. Där är de också journalförande. Det ska komma till Sverige också varpå kostnaderna för hästägare antagligen går upp. Tror senast 2015 men är osäker, hovisarna här inne vet säkert mer.

Jag hoppas att alla som ser missförhållanden när det gäller djur, anmäler ägarna, oavsett om de är yrkesarbetande eller civila:crazy:
Ingen som anmält människan?får hon verkligen ha kvar hästen?en inspektör skulle väl direkt fråga var hon förvarade sitt hö /spån & se igenom bortförklaringarna?

Ibland undrar man om vissa veterinärer köpt sin lisens på ellos postorder.Vare sig man är vet,läkare eller vilken yrkeskår som helst så är man ju bara människa men det finns f*n gränser på vad man som anhörig eller djurägare kan acceptera ju.Vissa personer är inte lämpade för sitt yrke och det är synd att dom själva inte förstår det.
Fanns veterinärer listade för saker dom blivit dömda eller varnade för skulle aldrig jag vilja anlita en sådan iallafall.

Fanns veterinärer listade för saker dom blivit dömda eller varnade för skulle aldrig jag vilja anlita en sådan iallafall.

Fast det beror ju helt på. Det finns ju läkare och veterinärer som blivit prickade för något som faktiskt var för djurets/patientens bästa, men kanske inte djurägaren...

Och sen finns det ju de gånger som de blivit prickade för saker som absolut INTE varit för djurets bästa:crazy:!

Rea, som har förstahands erfarenhet av det:cry:

Och sen finns det ju de gånger som de blivit prickade för saker som absolut INTE varit för djurets bästa:crazy:!

Rea, som har förstahands erfarenhet av det:cry:

Precis, men vem har kunskaper att bedömma detta du eller veterinären

Fast det beror ju helt på. Det finns ju läkare och veterinärer som blivit prickade för något som faktiskt var för djurets/patientens bästa, men kanske inte djurägaren...

Man förutsätter ju att veterinärerna agerar utifrån djurens bästa men ibland är det sättet dom utför agerande på som kunde gå till på annorlunda sätt för att mildra lidande för både djur och ägare.

Det är ju skit svårt att som djurägare stå där och se sin häst lida och man tycker inte veterinären gör sitt bästa när han/hon kanske gör mer än sitt bästa. Och man är väl inte alltid neutral i nödlägena...

Menar du att någon har blivit prickad för att de agerat på ett, utifrån djurskyddet, korrekt sätt?
Alltså att det har varit korrekt hanterat med tanke på djuret men inte med tanke på ägaren?

Jag förstår inte.

Jag förstår inte.

Nja...förstår kanske inte helt själv... Men en prickning kan ibland vara något som inte skulle vara en prickning. "Veterinären borde ditten och datten", ibland är det inte möjligt, i kombination med stress osv.
Jag var med om ett fall där vi fick ringa ut distriktaren, hon hade inte tid att stanna pga ett annat fall 15 mil längre bort som var viktigare. Kvar stod jag med ett vrak till hästägare en hög sprutor och en icke undersökt häst. Veterinären litade på mig utan att egentligen känna mig. Det kändes inte jättebra för hästägaren vilket jag kan förstå, visserligen gick det ju bra i det fallet. Och andra liknande fall har lett till en varning/erinran/prickning men vad hade alternativet i det här fallet varit?

Förstod du nu? Kan inte utrycka mig klarare...försökte bara förstå arbetssituationen för veterinären, detär mycket ansvar de utsätts för.

när jag var på intagning på hovslagar skolan i våras,träffade jag på en tjej som påstodd att " hennes hovis" var utbilad i england, borde inte hon vara leg då?

Jag har ingen aning om vad människan ifråga hette..men en fundering bara.

när jag var på intagning på hovslagar skolan i våras,träffade jag på en tjej som påstodd att " hennes hovis" var utbilad i england, borde inte hon vara leg då?

Bara för att hennes hovis är utbildad i England så innebär inte det att den tjej du träffade på hovslagarskolan är legetimerad.

Sedan, bara för att ngn "påstår ngt" så kan verkligheten vara ngt helt annat. Vi har sett det mer än en gång förr.:angel:

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
598
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Freazer
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka