Varnade veterinärer

Sv: Varnade veterinärer

Man förutsätter ju att veterinärerna agerar utifrån djurens bästa men ibland är det sättet dom utför agerande på som kunde gå till på annorlunda sätt för att mildra lidande för både djur och ägare.

Här har hästägaren en ytterst viktig roll, ingen Veterinär kan agera bättre för djurets bästa och mildra dess lidande än den information som hästägaren genom sin kunskap kan förmedla.

Du förstår säker vad jag menar när jag påstår att man kan faktiskt inte lägga över allt ansvar på tredje part.

Senast ändrad:

Henns hovis kanske var legitimerad i England men eftersom det inte förekommer här så är h*n det naturligtvis inte i Sverige.

Förstod du nu? Kan inte utrycka mig klarare...försökte bara förstå arbetssituationen för veterinären, detär mycket ansvar de utsätts för.

Ja, nu förstod jag hur du menade, tack.
Och jag håller med dig, de bär ett tungt ansvar och jobbar ibland under förhållanden som är rent inhumana.

Och tyvärr finns det ju den kategorin djurägare som anser att bara för att deras djur är sjukt så ska jordklotet sluta snurra. Och det vet vi ju som bekant att så funkar det inte. De kan ha väldigt svårt att acceptera att just deras häst, hund, katt, marsvin eller vad det nu må vara för djurslag, inte behandlas först och nu!

Här har hästägaren en ytterst viktig roll, ingen Veterinär kan agera bättre för djurets bästa och mildra dess lidande än den information som hästägaren genom sin kunskap kan förmedla.

Du förstår säker vad jag menar när jag påstår att man kan faktiskt inte lägga över allt ansvar på tredje part.

Accepterar din åsikt fast håller inte med dig för fem öre.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
598
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Freazer
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka