Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min dam som inte brukar vara så himla brunstig,har förvandlats till en brunst-kossa! :devil: Och grannstallet har en liten vallack...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Muehh
·
A
Foder & Strö Jag har fått möjlighet att köpa ett parti hösilage med väldigt bra näringsvärden. (Skulle passa de flesta av mina hästar väldigt bra.)...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Ylva86
·
  • Låst
Hästvård Läste i ridsport att den 15 Oktober blev det lag på att avmaskningsmedle itll hästar ska vara receptbelagt så nu måste man ta ut...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö hej! har letat efter en tråd om hur ni fodrar era fölisar men har inte hittat nån, så nu vill jag höra, vad ger ni, hur mycket ungefär...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: åke
·
Foder & Strö Har hållit på att räkna på foderstat med hjälp av ett program. Där framkommer att mitt sto som är högdräktigt får alldeles för lite med...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: Madelene
·
Hästvård hej jag har en fråga. INTE MIN HÄST men en kompis häst(föl) hade fått en infektion i hoven troligen pga nåt vasst, det rann var ur...
2
Svar
22
· Visningar
9 157
Senast: Camilla_H
·
Hästvård Vilket är det smidigaste och säkraste sättet att kolla om en häst har mask, nu när dom har receptbelagt maskmedlet....:crazy: Köpa...
2
Svar
26
· Visningar
2 317
Senast: Madick
·
Hästvård Tittade i mina anteckningar från en massagekurs, och där hade jag skrivit att man inte ska massera mer än ung en gång per månad. Sedan...
2
Svar
30
· Visningar
5 291
Senast: cassy
·
S
Hästvård Undrar om nån mer har varit med om att en häst kan byta skepnad? Mitt ena sto var när vi köpte henne lite stickelhårig o hade en annan...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Har en grov korsning på 10 år. Just nu får han cirka fyra dl betfor på kvällen + tre dl hippo basic. På morgonen serveras tre dl hippo...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Chesss
·
C
Hästvård Jag har nyligen köpt en D-ponny med FYRA inkar.Enligt veterinären var det endast ettskönhetsfel men jag har hört lite "skräckhistorier"...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Chesss
·
I
Hästvård Har en fråga angående, detta med att ha klippta hästar. Jag har aldrig tidigare haft en häst som är klippt, och har därför haft min...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Isbiteen__
·
Hästvård Våran shettis har som en svart illaluktande gegga som kommer från skapet och fastnar under magen och på bakbenen. Vad kan detta vara?
Svar
1
· Visningar
830
Hästvård Stackars hästen har ett sår på hornhinnan i ena ögat som också blivit inflamerat. Är under behandling och nu har det äntligen börjat...
Svar
4
· Visningar
1 244
D
Foder & Strö Har beslutat mig för att börja ge hispdamen Betamag, ska tydligen vara bra för överspända och nervösa hästar. Har börjat ge pulvret som...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Dam
·
Hästvård Nu har jag en liten fundering. Vill bara säga att hovslagare är konsulterad och har sett min hästs hovar sen hon fick sitt fånganfall...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: dee79
·
Z
Foder & Strö Hjälper en kompis att hitta ett hovstärkande foder till sin häst, då hästen har dålig hovkvalite.. Jag vet att det ska finnas ett...
Svar
11
· Visningar
1 239
Hästvård En av herrarna knallade in häromdagen med en knöl på framsidan av skenbenet på ett framben, över sträcksenan som jag tolkar det. Knölen...
Svar
2
· Visningar
2 518
Senast: Jezzie
·
Hästvård Hur vanligt är det? Min har fått det fram nu och nu har även sulan i bakhoven ändrat sig och blivit konkav, tror jag va? det är...
Svar
16
· Visningar
1 173
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Min ponny blir lös i magen från och till. (troligen av hösilaget). Har provat att ge en 10 dagars kur med proequ (eller hur det nu...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka