Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård Häromdagen lät jag min häst springa runt i ridhuset för sig själv, och nu på sistone har hon blivit väldigt sprallig och oerhört mycket...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Ellyne
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt? Men hur gör ni om en häst fastnat i boxen när den rullat sig? Hur tar ni lättast loss den? Jag var ensam...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 679
L
Hästvård Eftersom klimatet här är som det är så blir det ju så att man skruvar i broddarna när man skor hästen nån gång i slutet av november och...
2
Svar
36
· Visningar
5 176
Senast: Centaur
·
Hästvård Den här hästen avbelastar både fram och bak? Eller? Hur är det? Han hade ont i vänster bak, men varför avbelastar han fram om han har...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: PrittePuff
·
F
Hästvård Har ett 13 årigt d-ponnysto som får mystiska kolik"anfall", det inträffar med några månaders mellanrum och vi kan verkligen INTE förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 831
Senast: misen
·
Hästvård Jag hittade nedanstående rader i en annons om häst till salu, och kunde inte låta bli att reagera. Triangelmärker man verkligen en häst...
2
Svar
21
· Visningar
2 836
Senast: åke
·
I
Foder & Strö Min varmblodsvalack på 170 cm har magrat ur väldigt mycket och just nu får han: 2 kg Mustang fiber mysli 2 kg Protein + (Mustangs) Ca...
Svar
2
· Visningar
828
Hästvård Behöver lite hjälp med funderingar på hur jag bäst underlättar för min häst som igår hade dragit ena bakskon sne och var väldiggt halt...
Svar
8
· Visningar
825
H
Hästvård Min häst tappar hår på frambenen! Ganska stora bitar päls faller bort, och hon blir helt kal under. Hon är ganska mjällig runt omkring...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: Cheval
·
M
Foder & Strö Någon som har lust att hjälpa mig? Jag vill veta vad 1 DL sojamjöl väger. Första vågen var trasig, gick och köpte en ny och den gick...
Svar
10
· Visningar
5 359
Senast: Sar
·
S
Foder & Strö med E-vitamin. Det står på flaskan att den är till för att ge hästen bättre päls mm och att den dessutom minskar mjäll. Vilka...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: Sparf
·
Hästvård Hej! Behöver verkligen lite goda råd och nya infallsvinklar... Kort sammanfattning: Jag har haft häst i över 20 år. På denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
2 010
Senast: axel
·
Foder & Strö Har hört/läst på flera ställen att clostridium botulinum behöver en fuktig miljö för att clostridierna ska överleva. Frågan är bara HUR...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: janna
·
S
Foder & Strö Hej, hoppas tråden ligger rätt! Visst är det så att hästars urin blir rödfärgat när de ätit gran??? Är det nån som vet varför och...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: SoCameA
·
A
Hästvård Vet inte vart jag ska ställa frågan här.. Rätt så ny och förstår inte riktigt hur det fungerar:crazy: Skulle bara vilja ha en...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: åke
·
P
Hästvård Är era hästar klippta? När klippte ni dom? Hur gammla är dom? Vad för arbete utför dom? vad för täcken stallet/ute? Min häst har...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: fragansia
·
D
Foder & Strö Har fodrat min häst med Krafft Grund i flera år priset har legat på ca 120 kr för 30 kg. Då jag är gravid och hästen har mest lunkat...
2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Tabitha
·
A
Foder & Strö Jag har just fått hem en provbal hösilage, och skar upp den och gav hästarna för att se vad de tyckte. Mums, sa de, och smaskade i...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Tabitha
·
M
Foder & Strö Nu är de så att jag fick hem min kille för 3 månader sedan, och då var han i fint hull m,m.. men nu har han börjat rasa i vikt, eller...
Svar
18
· Visningar
910
Senast: AnnaKarinA
·
R
Hästvård Mitt halvblods päls vill inte återgå till det normala, det vill den aldrig. (nu menar jag efter fällningar och så) Är det någon som...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur