Triangelmärka pga fång?

Sv: Triangelmärka pga fång?

en av ponnyna här fick diagnosen lindrig fång i våras pga kortison beh. hon hade lindrig roteration runt om som nu gått helt tillbaks. va inne för några veckor sedan och kontrollerade med ny röntgen. hon va inte ens lite halt då det va "akut", att vi kollade upp med röntgen va just pga 2 långa kortisonbeh. mot bronkit.

hade för många år sedan ett halvblod som även hon fick roteration utan att det upptäcktes under en lång period (upptäcktes av en slump pga. röngen av hovarna av annan anledning). ändå stod hon långa perioder på klinik för dom skador hon ådrog sig i transportolyckan som troligen utlöste fånganfallet. det stod i journalen trauma utlöst fång med roteration. hon kunde bli T-märkt om så önskades då vet. ansåg att denna 5 åring som köpts för tävlingsbruk på högre nivå inte längre skulle vara brukbar för ändamålet och då inte heller hade det livvärdet. vi valde att dömma ut iallafall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 745
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 642
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 890
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 818
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka