Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hej. Ska man ge mer kraftfoder på morgonen eller på kvällen? Eller ska man ge lika mycket?
Svar
18
· Visningar
2 834
Foder & Strö funderar på att sätta min kallblodstravare på fritt hö i hagen tillsvidare... han har nu under en 4 veckors period bytt stall med ca 5...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: B070715
·
M
Hästvård Har ni något bra tips på hur man får i hästen pulvret??? Har provat betfor, uppblötade lusernpellets, ihåliga äpplen. Hästen tittar nu...
2
Svar
29
· Visningar
4 473
Senast: Sandramaria
·
Hästvård Finns det någon som har haft häst med denna sjukdom? Eller har stor kunskap om den IRL. Jag kan själv läsa mig till det lilla som...
Svar
17
· Visningar
1 759
Senast: sissu
·
A
Hästvård Min häst är helklippt, ska klippa idag igen för att han börjar bli väldigt lurvig :D Han blir svettig på benen(mest övre delen av...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: Carla
·
  • Låst
Hästvård Min ena häst är barfota och nu som det har varit så hårt i marken så länge börjar han bli tämligen ömfotad. Har gjort en ny hage till...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 656
Senast: eppelskrutt
·
L
Foder & Strö Min Angloarab har börjat lägga på sig en hel del nu . Jag köpte honom i oktober & då var han relativt smal. Men nu har han börjat få...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: L80
·
L
Hästvård Hjälp jag börjar bli desperat! Förra gången (som även var 1:a!)jag klippte min häst var min kompis med, det var hennes maskin och hon...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: LoveMyHorse
·
L
Hästvård ...man kan ju undra när eländet med sjuka och skadade hästar ska ta slut :( Igår när jag kom till stallet stod damen (dräktig) och...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: LitenC
·
Hästvård Har en häst som för någon månad sen tappade en massa hull och i samma veva bajsade ut ovanligt många hela havrekorn. ökade på...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: sissu
·
Hästvård Vaccinerade en hästen för ca 3 veckor sedan och efter några dagar så blev han väldigt hostig och rosslig. Han har ingen feber men nu...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Brillan
·
Hästvård vad tycker ni att ni ser när ni kollar på dessa bilder? veterinärt utlåtande finns redan, ingen undersökning, men utlåtande efter att...
2
Svar
29
· Visningar
2 726
Senast: Netted
·
B
Foder & Strö Om hästen är känslig för foderbyten och så vidare(allmänt känslig i magen annars också), är det då bra att ge foderjäst då?? Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: BabieBus
·
M
Foder & Strö vad är skillnaden mellan att ge linfrön och linfrö olja??
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Cec
·
2
Foder & Strö Halloj! Jag har en fundering. Jag håller som bäst på att byta från hö till hösilage. Jag upptäckte dock idag att jag hade mindre hö...
Svar
9
· Visningar
1 890
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag har nu räknat foderstater till hästarna med hjälp av miniräknare. Så jämförde jag med Hippocampus, och får inte direkt samma värden...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: MiaMaria
·
C
Hästvård Hej Ja har nyligen köpt ett varmblod å har några små funderingar: Vilka papper är de som hästen ska ha? Hur ofta ska man vaccinera...
Svar
3
· Visningar
700
Foder & Strö Grovfodret som ingår i stallet är nästen helt utan näring (väldigt sent slaget så axen är utslagna) Detta ingår i stallhyran, men då det...
Svar
10
· Visningar
1 162
Hästvård Det finns ju gammal folktro/gammalt skrock som säger att på julaftonsnatten kan alla djuren prata med varandra. Och jag är 'lärd' sen...
2
Svar
30
· Visningar
2 790
Senast: kisse
·
M
Hästvård Hej, Jag börjar med att säga att jag bor i Frankrike, Alsace. I mitt stall är den enda hästen som går i hagen min d-ponny. Eftersom...
2
Svar
27
· Visningar
3 774
Senast: mimmi_t
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka