Deppig häst = Shetlandsponny i samma box?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_t
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 774
Sv: Deppig häst = Shetlandsponny i samma box?

Hej,
Tack för svar!
Tyvär har det blivit storbråk i stallet p.g.a av detta, så jag ska nu flytta hästen, dock blir det samma sak, han kommer vara den enda som går i hagen.. Ska se om dessa ägare är mera toleranta..
Flyttar tillbaka till Sverige till sommaren, gud vad jag LÄNGTAR!! :(

Bra att du står på dig och visar ditt missnöje genom att flytta hästen, kanske väcker detta tankar hos några av de andra hästägarna så att de inser hur illa deras hästar mår som aldrig får vara " hästar ". En undran bara .... får inte hästarna problem med magen som kolik när de bara står uppstallade? Nej hellre en glad och tillfredställd häst med "risk" för skador och benbrott i hagarna än en gammal olycklig häst som aldrig fick vara just häst!

En igelkott?! :crazy:
Fy fan för europeiska stall, de e allt ja kan säga, aldri aldri aldri nånsin sku ja flytta min häst dit! va skönt att din häst ska hem tillbaka till sommaren! konstigt att de ens har hagar där om ingen använder dem?? du hittar inget ställe i närheten som hästarna går ute? varför i herrans namn får de inte gå ut? usch vad jag avskyr människor!! kämpa på du, o försvara hästens naturliga beteende, försök hitta att stall med tillräckligt stor box o köp en shettis!

Hej! BRA nyhet.. Flyttar hästen på söndag!
Ja du, längtar till Juni..:love:

Bra att du står på dig och visar ditt missnöje genom att flytta hästen, kanske väcker detta tankar hos några av de andra hästägarna så att de inser hur illa deras hästar mår som aldrig får vara " hästar ". En undran bara .... får inte hästarna problem med magen som kolik när de bara står uppstallade? Nej hellre en glad och tillfredställd häst med "risk" för skador och benbrott i hagarna än en gammal olycklig häst som aldrig fick vara just häst!

Hej,
Ja du, jag undrar ibland. Utöver mycket olater, så verkar det faktiskt som hästarna blir "vana".. En kompis köpte en shettis förra sommaren, som ALDRIG hadde varit i hage.. Hon insåg inte ens att gräset var ätbart och gott, fyfan vilket liv alltså..
En tjej i stallet rider en häst som haltar med båda bakbenen och ett framben.. Och ingen, inte ens vetrinären är emot det..

Sista koliken hände i tordsdag, men det är inget jag upplever som vanligt.. Däremot dåligt samvete, det är inget som finns här..

:cry:

:cry:Fy vad jag blir ledsen av en sådan hästhantering. Jag mår dåligt om hästarna inte får vara ute minst 7 timmar varje dag och då går de dessutom i jättestora hagar och kan springa o busa. Man kan verkligen undra vad de ska ha hästarna till, djurplågeri är vad det är. USCH!! Att du orkar se eländet! Lycka till med hästkopmpis, det går säkert bra i samma box, men ta av bakskorna om du har några.

Håller helt och hållet med !! :crazy:

Hoppas verkligen att det löser sig för dig och din häst...

Till din fråga...
Jag har jobbat ett travstall där ett väldigt stressad och orolig vbl-sto
fick dela box med en liten shettis.
Hon verkligen älskade honom och han följde henne överallt även på tävlingar :)

Med tanke på boxensstrl så JA! Allt för att hästarna ska må bra.

Tack för svar!
Nu har jag bytt stall och nu går han på lösdrift. Allt går bra och han har nu hagkompisar! Dock ska jag nog köpa en shettis innan jag flyttar till Sverige, rädda någon liten från ridskolorna här :crazy:

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 537
Senast: Ajda
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 839
Ekonomi & Juridik Hej. Det har börjat talas om att flytta till England. Jag har en D-ponny (som inte tål att gå på gräs pga fång). Hon är 16 år gammal och...
2
Svar
22
· Visningar
3 134
Ekonomi & Juridik Hej alla kloka hästmänniskor! Nu vill jag ha era åsikter. Min far håller på och ska bygga om vårt urgamla grisstall till utestall för...
Svar
18
· Visningar
2 105
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka