Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Är det någon som vet om det är farligt att ge nötter till sin häst?? En i stallet där jag står gav sin häst några nötter som godis, då...
Svar
12
· Visningar
4 108
Senast: Maxmax
·
D
Foder & Strö Hej Jag fick hem ett väldigt blött hösilage, ts ligger runt 60% Bonden sa att det inte är någon fara. Det luktar som hösilage ska...
2
Svar
24
· Visningar
4 239
Senast: dockan_
·
K
Hästvård Är det nån mer som har erfarenhet av nåt liknande detta: Min häst blev halt vid 4 års ålder. Han hade då vart riden i ca 1 år, minus...
Svar
8
· Visningar
1 204
F
Hästvård Pga omständigheter har min häst gått i 10 veckor utan att skos om. Skona sitter fortfarande fast ordentligt och ingen glappar. Kan...
Svar
15
· Visningar
2 065
Hästvård Jag har funderat lite på det här med inåttåade hästar som i "vuxen" ålder verkas och skos för att räta ut inåttåningen... Är det inte...
Svar
8
· Visningar
4 577
Senast: Lavinia
·
Hästvård är det dåligt/farligt för hästen att äta havre som har legat i blöt i vatten, sväller det eller så?
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Equilina
·
F
Hästvård Hej! Jag har för ca 3 veckor sedan börjat ge min Pms kärring stroppy mare efter tips både härifrån och från veterinär. Nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
2 517
Senast: Mia L
·
Hästvård Vad kommer \"knottrorna\" av? Och hur ska man behandla dom? :confused: Upptäckte för ungefär 2 veckor sedan två "knottror" på min...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: iiiinnnaaa
·
Hästvård Hoppas denna tråden ligger rätt nu:p Jag är lite fundersam på våran snart 2 år gamla häst. Jag märkte det nu i kväll att han är...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Hej på er! Jag har problem med min lilla häst, hon har utslag på kroppen som är som bulor...ganska hårda bulor. Detta började för...
Svar
17
· Visningar
1 973
Senast: independent
·
Hästvård Jag förvarar mitt silage utomhus o nu så ska det bli kallt, o eftersom ensilaget är lite blött, ts på 60-65% (lite olika från bal till...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Beeaatch
·
H
Hästvård Hej Undrar om det är någon som har en häst som har allergi mot protein? Vi har en 4 åring som haft mugg i omgångar och nu senast i 6...
Svar
9
· Visningar
3 800
R
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, troligen av hösilaget han fått, detta är ömsom blött ömsom torrt, tycker inte det luktar så där gott...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Red_Tee
·
Hästvård Min häst har ödem, det är två "klumpar" under magen, ca 5 cm bakom sadelgjorden, och han är även svullen runt nacken och på ganascherna...
Svar
10
· Visningar
7 712
Senast: Kaki
·
L
Foder & Strö Skulle behöva lite råd. Har en d ponny new forest med känslig mage. Mitt hö är analyserat innehåller mycket protein men inte så mycket...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ursäkta alla bilder, men det vore kul att höra er kommentera balansering och annat kring dessa bilder. Gärna kommentarer om vinklar...
Svar
19
· Visningar
3 252
Senast: Ideaal
·
Foder & Strö Vad kan ett torrt hö ha för Ca/P värden? Det är värden 8,1 MJ och 53 g smb rp. Tyvärr har bonden bara analys på detta:confused: Hur...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: mahlmt
·
P
Foder & Strö Är det någon skillnad i näringsupptaget av hel och krossad havre? Vad är bäst att ge? Entydigt svar efterlyses. ;)
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: arabia
·
Hästvård Satt som vanligt och kollade runt här på buke och allt som oftast så förekommer ordet fryslort, hon fryser, han fryser, måste ha jätte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 255
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Läste att Krafft kommer att byta ut Krafft Ponny till Krafft Groov 60 (9 MJ, 60 gr smb rp). De skriver så här om sitt foder: KRAFFT...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka