Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har två frågor! Dels undrar jag om ngn vet hur mkt ungefär en häst dricker per dygn? Dels vad man kan ge mot hosta? Mitt halvblod har...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: Verre
·
E
Foder & Strö Jag köpte en säck sojamjöl på Granngården för ca en månad sedan. På säcken stod "nöt och pigg", men expediterna sa att de hade pratat...
Svar
14
· Visningar
1 275
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Någon som vet om det är granulat eller om de är pelleterade?
Svar
12
· Visningar
1 042
Senast: Carolrita
·
F
Foder & Strö Läst lite om pellets här på buke. Tror vi har kraft grund (?) Och hört mycket om foderförstoppning (?) eller iaf att hästen sätter i...
2
Svar
35
· Visningar
3 196
Senast: Pantalon
·
B
Hästvård Fick nyligen veta att min häst som är 18 år är för gammal för att få fortsätta behandlas med akupunktur. Jag var tyvärr inte med vid...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Balibusen
·
Y
Foder & Strö Hej! Min nuvarande häst skaffar sig inte så mkt muskler som han ska, rids varje dah mkt arbete o mkt med bakkärran! Tränar för...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Jodå, jag är påläst och har litteratur och analys klara för mej! Trots det står jag nu rådlös. I tabellen står hur mycket behov det...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Miranza
·
Hästvård Tror min pålle har konstiga tänder. Han har vargtänder både uppe och nere. Ger det alltid problem? Hur vanligt är det med vargtänder...
Svar
8
· Visningar
778
L
  • Låst
Hästvård Hejsan! e det någon som har förslag på igångsättning av skadad unghäst? fick en blödning i benhinnan i kotan v.fram efter en hoppträning...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Boj
·
J
Hästvård Frågan är hur man skulle ha sett på situationen innan det blev lag på vindskydd för lösdfrifthästar? Skulle man ha anmält detta i alla...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 239
Senast: Jaba
·
T
Hästvård Har en häst som är sur och inte så trevlig,Han har inte mått helt ok på senaste år.Har haft vet hittar inget speciellt.Har även haft en...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Tirza
·
Foder & Strö Vilka märken är utan melass/raffinerat socker? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: Kaki
·
M
Foder & Strö Hej, Jag såg igår på L*ntm*nn*n att man kan köpa torkade ärtor att ge hästar. Är här någon som fodrar era hästar med det? Varför...
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: arabia
·
E
Hästvård Blåmärken i sulan, hoven alltså. Är det farligt? Beror på det på tunn sula eller något annat?
Svar
9
· Visningar
1 276
Senast: Egonson
·
Hästvård Någon här som som haft en häst med korsförlamning någon gång? En av våra hästar mår väldigt dåligt :(. Igår när jag skulle gå ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 742
Senast: Druvan
·
Hästvård våran lilla långhåriga ponny har fått löss ,det ser jättekonstigt ut .ser ut som någon klippt i pälsen och hur får man bort dettta.har...
Svar
14
· Visningar
1 138
Senast: Miranza
·
B
Hästvård Jag har en fråga till alla hovslagare härinne om något som jag hörde härom dagen och inte fattar. (Och snälla - gör den inte till en...
2
Svar
39
· Visningar
4 537
Senast: Bennie
·
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Antiqua
·
Hästvård Nu är alla våra hästar lösa i magen eftersom vi har ett ensilage med så mycket som 25 % ts. Det är mycket bra näringsvärden i det, så vi...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 247
Senast: Amk
·
M
Hästvård Har en fångponny som jag sitter i tankarna på att flytta till en lösdrift, i skogen! Då menar jag verkligen i skogen, ingen ängsmark...
Svar
13
· Visningar
2 867
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka