Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag vaccinerade min då ettåriga shettis med start den 19 februari förra året. Jag följde sedan rekommendationerna med påföljande...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Bison
·
K
Hästvård (Skrivet från krulidut men texten kollad av madde - kompis som rider denna häst ) Jag rider ett litet gotlandsruss som är runt 10 år...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 401
Senast: Krulidut
·
J
Foder & Strö förväntad vuxenvikt på 550 kg. ½ år gammal, står i egen box på nätterna och går med mamma på dagarna. HUr mycket soja törs man ge?
2
Svar
24
· Visningar
2 100
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Om du skulle ge en proteinrik foderstat för unghäst (ponny) vad skulle du då välja att "blanda" ihop? Givetvis ges mineraler till...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: MaRomer
·
Hästvård När jag red i fredags tappade hästen en sko och började blöda fram i tån från sulan, tror att han kan ha trampat på en söm om skon...
2
Svar
32
· Visningar
2 450
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag har fått analysen på hösilaget från min hölevrantör nu, och vad jag kan förstå så är smältbartråprotein lite lågt då jag har en 8...
2
Svar
22
· Visningar
2 481
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård (Visste inte om jag skulle posta tråden här eller på ridning..) Såhär är det, Tintin har aldrig haft problem med hosta eller...
2
Svar
24
· Visningar
4 705
Senast: Verre
·
T
Foder & Strö Ja som rubriken lyder. Min häst har proteinbrist så nu står han på ca 2 kg lucern hack om dagen,vilket han äter med nöje :bow: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 527
F
Foder & Strö Ok här är problemet: 3-åring quartersto (ca 430 kg) som har fallit ur. Hon har vilat ca 3 mån pga skada och är under ingångsättning...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: milly
·
Foder & Strö Ja, nu börjar det tydligen... Har kört hem sex hästkärror med hö som jag lagrar på två ställen. Idag när jag var uppe på det ena...
2
Svar
30
· Visningar
2 783
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst har på en dag blivit en tickande bomb... Detta inträffade för någon månad sen o det blir inte bättre. Nu senast åkte jag av...
Svar
17
· Visningar
6 314
Senast: Boj
·
Hästvård En äldre häst som fungerar bra när man rider ut i fullt dagsljus eller när belysningen är bra i ridhuset. Glor lite i ridhuset när inte...
Svar
2
· Visningar
703
Hästvård Min häst står inne nu pga att han har varit sjuk och får inte riktigt gå ut i hagen än. Men han är väääääldigt uttråkad ;). Och han helt...
Svar
18
· Visningar
3 774
Senast: Drottningen
·
C
Foder & Strö Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov? nån med erfarenhet`?
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har fått vetranquil av veterinären inför kvällen. Nu kom jag på att när hästarna fått lugnande av veterinären inför undersökningar...
Svar
5
· Visningar
1 596
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Vad kan jag ge min häst för att stärka hov kvalitén? Jag var inne på Hoof aid Dagligt fodertillskott, speciellt framtaget för att...
Svar
17
· Visningar
1 763
Senast: Egonson
·
P
Hästvård Hej Det är så här att min häst vill klia sin nos mot sina ben, mot marken och allt annat som kan finnas till "hands" när jag rider...
Svar
17
· Visningar
2 444
Senast: MiaMaria
·
T
Hästvård hur gör man det? Har inget viktband, men nog måste man kunna mäta omfång själv i sadelläget och med någon formel kunna räkna ut? Kanske...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har i dagsläget 3 hästar. Valack på 15 år, Valack på 1,5 år och Sto på 19 år. Mitt sto ska pga pålagringar avlivas v.1 :cry: då hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 289
Senast: mackan
·
Hästvård När man har tagit bort två varjtänder, kan man rida dagen efter då eller måste dom vila några dagar?
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka