Hostar när han börjar trava?

Sv: Hostar när han börjar trava?

Samma med min polle. Han hostar eller frustar i början av traven. Inte alltid men ganska ofta.
Vi kollade upp det med veterinär och hon sa att så länge han inte verkar sjuk eller har feber eller så, så är det ingne fara. Om han däremot har feber eller hostar när han står stilla i hagen och så, så tyckte hon att man skulle kolla upp det.

Hästen jag rider gör likadant...

Min ponny gör likadant! torrhosta, men det är bara i traven... ibland är det nog för att jäklas! Då sänker han ner huvudet och hostar och sen om det råkar slinka in lite gräs så är det inte has fel enligt honom! :angel::D

Hahahah, jag känner igen det där såååå väl :p:D

Som jag skrev i mitt första inlägg för att slippa arbeta.. Men visst kan det vara annat också men eftersom han inte har haft problem innan eller nästan aldrig hostar i stallet så kan det ju vara nästan vad som helst..

Men jag blöter höet nu så får vi se om det hjälper!
Jag har försökt kolla noga i höt och inte hittat nått mögel, men vi har haft problem med det innan..

Tack för ditt inlägg! =)

Som jag skrev till Snigelfarmor för att slippa arbeta... Men jag vet inte, han är ganska lat också.. hehe.

mm, innan brydde jag mig inte heller, men har börjat fundera mer och mer och nått fel måste det väl vara? Jag har också blivit mer noga nu och jag har börjat blöta höet och hålla mer koll så får vi se om det går :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 842
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 438
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 874
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka