Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett par frågor om protein som jag hoppas att ni kloka bukefalister kan hjälpa mig lite med. Hur kan man se på en häst att...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Hurricane
·
N
Hästvård Vet inte vilken av alla trådar jag ska haka på, så jag startar en ny. Hittade ett torkat sår på insidan av ena bakbenet och ett på...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: nixa 324
·
Hästvård En jobbarkompis till mig har ett sto som är dräktigt i 5 månaden. Detta sto har nu haft kolik två gånger. Första gången misstänker man...
Svar
12
· Visningar
5 463
Senast: Rox
·
H
Hästvård är det normalt att en häst tat ut tungan vid ridning med bett?? min gör det, betyder det att hon lägger tungan över bettet...
Svar
7
· Visningar
7 052
Senast: MissMolly
·
J
Hästvård Hej! Jag har nu gjort en ny användare då jag vill vara anonym. Det är så att jag har bestämt mig för att anmäla några. Deras hästar går...
2
Svar
34
· Visningar
2 835
Senast: _husmusen_
·
Hästvård Vad tycker ni att man som hästägare ska ha för saker i stallet? Nu tänker jag på "första hjälpen" produkter?
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Ni som har täckade hästar med gris i släkten, dvs som inte försitter en möjlighet att verkligen gno in täcken + ev utstickande...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 971
·
S
Hästvård Min ponny har skav på manken :eek: har blivit som ett sår nu och jag vet inte vad jag ska göra , har testat annat täcke men det är samma...
2
Svar
34
· Visningar
3 329
·
Foder & Strö Har en väligt blöt ensilagebale som jag därför få ge extra mycket foder av pga det. Min häst har blivit lös i magen av denna bal...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Amk
·
R
Hästvård ..hur länge får det sitta max? går det bra med 12 timmar?
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Madelene
·
Hästvård Och jag har ingen som helst aning om vad det kan vara..!:crazy: Jag har varit bortrest 4 dagar under julen, när jag åkte var min häst...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: _Sascha_
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Brukar det läka ut lätt & bra? Går det att använda till ridning efter det läkt ut? Finns en trevlig...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: Andorra
·
D
Foder & Strö jag har svårt att få ihop en foderstat som jag blir nöjd med åt min nyblivna ettåring.. Hon har fri tillgång på hösilage på dagarna. Hon...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Masse
·
D
Hästvård Jo, du vet när man stoppar in bettet i mun på hästen. Där de lixom tar "stopp" när bettet är på, i gapet lixom. (där man kan ta in...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har en bekant från den stora landsändan, och hon berättade att de brukade köpa kraft för renar i stf till hästar, då det var en...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö visst är alla svarta prickar i tex halm mögel eller har jag fel?
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Strajder
·
K
  • Låst
Hästvård Ni som har haft hästar med kotledsinflammation, som nu är igångsatta och friska, hur såg ert igångsättningsschema ut? Hur lång period...
Svar
2
· Visningar
1 754
Senast: Boj
·
N
Hästvård Jag hörde ganska nyligen om en häst som hade sk. benpiggar i båda hasarna. Han var inte halt och vården var daglig motion, bra...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: Ninen
·
Foder & Strö Nyfiken på vad era 04or får för foder, och hur mkt. Jag behöver lite tips på vad jag kan ge min lättfödda 04a. Nu får hon: 7kg högt...
Svar
18
· Visningar
1 151
Senast: rare
·
W
Hästvård Jag har en halvblodsvallack som blir 18 år i april. Han har varit väldig fräsh fram till de senaste månaderna. Han har börjat bli stel...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Tråden för spår