Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Funderar på att öka min Grov-giva till min 4,5-åring från 2 kg/dag till 3 kg/dag... Frågan är bara om han blir för pigg... Har hört att...
Svar
16
· Visningar
1 535
Senast: klabbarparn
·
C
Foder & Strö Hejsan! Det är så att jag måste få min häst tjockare. Hon är ett varmblod på 12 år. Just nu får hon mellan 7-8 kg hö om dagen samt 0,5...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: tgd
·
C
Foder & Strö Undrar vilken kvot i grovfoder som är mest lämpligt för shettisar om de ska slippa allt kraftfoder ?? Mitt grovfoder har en kvot på 7...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Carolrita
·
W
Hästvård Jag satt och filosoferade lite såhär på förmiddagen, angående en bekant (inte för att hon är den enda) som konstant övertäckar sina...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 685
M
Hästvård Är det nån här som är experter på A2-virus? Finns det risk att drabbas fast hästen är vaccinerad? Ett trettiotal hästar på travet...
Svar
6
· Visningar
2 267
Senast: juvelen
·
J
Foder & Strö Min medryttarhäst äter per dag 9,5 kg hösilage, 2 nävar betfor, 1 dl mineraler och 0,5 kg Lusern. Uppdelat på fyra fodringar. Han är en...
Svar
17
· Visningar
2 056
Senast: Josen
·
Foder & Strö Hur mycket näring är det i gräset (på Öland) nu?
2
Svar
30
· Visningar
4 366
A
Hästvård Köpte häst i början av oktober och han var då inte vaccinerad tillräckligt för att åka ut och hopptävla. Han blev då vaccinerad mot...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: afsana
·
Hästvård nyårs rakterna är ju alltid (oftast) ett problem när man har häst(ar) här ställde det om våran dag helt idag. hästarna kom in kl 15...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 634
Senast: Ranch
·
L
Hästvård Hej hej! Min häst ska skos med PG-omslag för han har inflammation i strålbensburschan. Har ni erfarenheter av PG-omslag? Man kan väll...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Lisaaa__
·
O
Foder & Strö Lite nyfiken om någon här har Mustang hästfoder, i såfall vilken sort och hur mycket ger ni? Sedan är jag lite nyfiken på vad folk anser...
Svar
4
· Visningar
2 665
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag behöver ge extra magnesium i min foderstat. På Kraffts hemsida (Krafft Magnesium) står inget om att det inte ska ges till dräktigt...
Svar
7
· Visningar
1 544
Senast: Sar
·
Foder & Strö stallets hösilage är mögligt och rent ut sagt vidrigt ibland. vissa balar är ok medans andra ser hemska ut. detta ingår i stallhyran...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: lille skutt
·
H
Hästvård Efter att hästen har ätit ser ena kinden ut som om den är helt uppblåst och svullen, men petar man på den och masserar lite så ser hon...
Svar
8
· Visningar
1 308
Senast: Fredag
·
P
Hästvård En liten fråga... Pålle ska tävla snart och jag funderar kring att täcka henne efter noggrann rykt dagen innan. På så vis skulle hon...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: ponnydamen
·
S
Hästvård Mitt sto som skulle bli 15 år i år och som haft några fånganfall under ett pr års tid har nu fått sluta sina dagar. Hon fick ett...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: bettysmatte
·
C
Foder & Strö jag har en fråga om soja, som jag gett till mitt sto (för proteinets skull). fick idag reda på att det inte alls var bra!!!!:( var...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Curri
·
N
Hästvård Hur kan det påverka hästen? Någon som har erfarenheter av hästar som har det? Går det att göra nått åt det?
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Naggur
·
E
Foder & Strö Som rubriken lyder vad ger ni era svårfödda hästar för mat ? min kompis häst rasar i vikt och hull på vintern. han får lusern...
2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Lina_kj
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga den här tråden, får flytta den om den ligger fel. Har den senaste månaden åkt på enormt mycket tappskor...
2
Svar
29
· Visningar
2 554
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka