Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag blir galen... (man kan säkert ha mer otur men just nu känns det inte som det iaf) Ring dv för att de ska komma ut och plocka bort...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: lilstar
·
S
Hästvård Pust! Nu har man slagit tre flugor i en smäll, vaccinerat, verkat o skott och kollat tänder. Èftersom pollen är så himla rädd för hovis...
Svar
13
· Visningar
1 796
Senast: Centaur
·
B
Hästvård det är så här att jag har en d-ponny vi var nyss ute och red, ganska hårt... efter ett tag när hon hade stått inne så började hon blöda...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: bootzie
·
Hästvård min "nyköpta" häst (sept) har varit sjuk och skadad nästan hela tiden, nu hade jag satt igång henne, och i onsdags var vi och red i...
Svar
8
· Visningar
2 286
Senast: ankic
·
E
Hästvård Jag har skrivit innan om min fbl-val här på forumet. Han blir 8 i år. För att göra en historia kort så började problemen i slutet av...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: EricaB
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter utav problem med halskotpelaren. Hur såg symtomen ut och hur såg prognosen ut?
Svar
18
· Visningar
4 625
Senast: kalamare
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta nya foder? Vill också veta råvarusammansättning och pris om man köper i säck!
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Visst ska ett bra hö vara grönt? Lr spelar färgen ingen roll? I stallet jag har min häst, har stallägaren köpt in nytt hö, men det är...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Vad är det som händer när ensilaget blir varmt?
Svar
4
· Visningar
732
Senast: _86a_
·
Hästvård Ska till hästaffären om en stund, måste ha hjälp om jag ska köpa ett back on track täcke eller inte. Snälla hjälp mig fort för jag blir...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Centaur
·
W
Hästvård Hejsan! Nu är det så att min ponny fått skav över mungipan och jag undar vad man kan göra åt det.. Har funderat på om det är bettet som...
Svar
8
· Visningar
2 205
Senast: Winx
·
H
Hästvård Kiropraktorn var och kollade på min häst för ett par dagar sedan. Han sa att hennes högra hälsena var kortare än den vänstra. Han ville...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: makkarena
·
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni ger era -07 för foder? Hur mycket och varför. Några tips till ett bra krafft foder? Får hem min åring i...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: em76
·
Foder & Strö ja, som rubriken lyder, hur ser man det? vad är det som gör att man kan misstänker eller vet att det är proteinbrist? tex full...
2
Svar
38
· Visningar
14 735
Senast: Tuvisen
·
K
Hästvård När min häst står inne över natten får hon helt svula bakben. Hon blir mest svulen om koterna, sen går det ca två decimeter uppåt.Det är...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Har letat runt i de äldre trådarna men skulle vilja ha ett mer exakt svar. Idag upptäcke syrran att våran valack äter bajs. Något...
Svar
18
· Visningar
3 792
Senast: Zuzzi
·
T
Hästvård Vi har en nordsvensk som går ute dygnet runt med lilla shettiskompisen! Nu är det så att hon har fått strålröta. Hur kan vi göra för att...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: Hallonkvist
·
Hästvård När jag kom till stallet och skulle kvällsfodra den 30/12 sprang min pålle ut ur boxen, ut utomhus. Han hade gjort samma sak 2 dar i...
Svar
17
· Visningar
3 105
Senast: borshult
·
Foder & Strö Jag o kompisen har börjat köpa hösilage av samma bonde, så vi skickade in en gemensam analys. Ni som är bra på sånnt här, hur ser denna...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: fragansia
·
Foder & Strö jag vet att det rekomenderas att blöta pelletsen. men kan man ge det torrt? testade att ge min häst det igår och hon ville ha...
2
Svar
31
· Visningar
9 090
Senast: Sazalamel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V