Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur länge måste betfor egentligen stå i blöt innan man kan fodra det? och hur länge kan det stå innan det blir dåligt? Om man betforn...
2
Svar
24
· Visningar
2 675
Senast: Izzy
·
M
Hästvård Hej! Jag har en 10 årig connemara/arab korsning. Problemet jag har med honom är att han, enligt hovslagare, har alldeles för höga...
Svar
5
· Visningar
1 951
Senast: Stopek
·
Hästvård DMSO behandling i led nuförtiden?:confused:
Svar
4
· Visningar
791
Senast: skojskrot
·
Hästvård Etersom det verkar komma olika uppgifter om varför pisset blir rött så frågar jag här: Vilka orsaker kan finns då en hästs urin blir...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: stars
·
N
Foder & Strö Undrar ang foderjäst....vad är det bra för? Vad innehåller det? Finns det några nackdelar med att ge det?
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hittade några i hagen idag (inga blommor, bara stjälkar och blad än så länge). Nån som vet om vi ska gräva upp dem? De sprider väl sig...
Svar
13
· Visningar
13 777
Senast: Ziemona
·
A
Hästvård Hej! Jag har en äldre valack vars bakknä knäpper till i ca varannat steg. Han sprang igenom ett stängsel för ca 3 år sedan och hela...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: anny
·
H
Foder & Strö Vithavre? Är det någotspeciellt havre eller vanligt??
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Havregryn
·
A
Hästvård jag har en ponny som har exem på sommarn nån som har några tips`? jag har exe täcke & så står hon inne på dan några timmar när solen är...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Drottningen
·
Foder & Strö Jag har blivit lärd att det är giftigt i större mängder. Frågan är stämmer det? Kan man ge Lupinfrön till häst som proteinmedel? Så...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: KLNF
·
M
Foder & Strö Som rubriken lyder...vilket fodermedel ska man använda om hästen är lite smalare än vanligt? Mask och tänder kollade. Kr***t reheb...
Svar
19
· Visningar
1 111
Senast: heidi maria
·
S
Hästvård En lite underlig fråga kanske. Kan man ha för "mycket" halm i boxen? Har hört ngn gång för ngr år sedan att det inte är bra för...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Snowball
·
J
Foder & Strö Hej, Har hö med lågt proteinvärde. TS 84% 27 g sm råprot Smrp Energi 7,4 Mj Enligt foderrådgivaren på Krafft skulle jag använda...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: heidi maria
·
S
Hästvård Jag har spån men har tänkt att byta till halm för att då har hon ju nåt att pilla i hela tiden istället för att stå och sura. Men jag...
Svar
7
· Visningar
1 839
Senast: Fredag
·
A
Hästvård hej min ponny har solexem i mannen nån som har nåra bra tips för att "dämpa" det lite.. för just nu börjar manen lägga sig ner så ja...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: Korven
·
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: skogersson
·
Hästvård Ni som gett/ger Pro-Feed till era hästar pga dålig mage, hur långt tid tog det innan ni såg någon förändring? Blev förändringen bestående?
Svar
2
· Visningar
899
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Ska beställa det då min häst sliter så mkt på tårna, har äntligen hittat en affär i Sverige som har det. Men man måste väl ha något...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 070
Senast: Favina
·
M
Hästvård Vattenkopp eller hink? Vad använder du? Vilket tycker du är bäst? Varför?
2 3
Svar
56
· Visningar
3 392
Senast: Panikie
·
R
Hästvård min häst + några till fick för sig att det var dags att gå in från hagen, hoppade över staketet(vi har sån där vit tråd) och min häst...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Limited
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare