Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såg en annons på ett fint fullblodssto, men det stod att hon var boxwalker. Vad är det egentligen? Har försökt googla lite, men...
Svar
11
· Visningar
1 736
O
Foder & Strö tror jag blir galen på mitt "föl" (född 2007). hon blev avvänjd när hon var rätt så presic 6månader och hon har gått på fri tillgång på...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: ameo
·
Foder & Strö jag har juh slängt foderpåsarna och tänkte räkna på min hästs foderstat. blir tokig då jag inte kan komma in på hippos hemsida....länkar...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: oki
·
Hästvård Min häst har varit halt längre perioder sedan jag fick henne i princip. Behandlades för ktledsinflammation september 2005-januari 2006...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Elemmírë
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
2 019
Senast: Allegra
·
D
Foder & Strö Mina hästar har fri tillgång på hö i hagen och går ute 9 på morgonen till 22 på kvällen. Har ett halvblod och en ponny. Ponny börjar bli...
Svar
15
· Visningar
1 569
T
Hästvård Har ett litet bekymmer.Vi har fått två nya hästar till stallet varav den ena är vallack.Detta gjorde så att mitt lilla sto blev lite kär...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: My Beauty
·
J
Hästvård Vet inte riktigt under vilken kategori jag ska lägga in tråden i, hoppas det blev rätt. Till tråden! Min häst har 'dreads'liknande...
2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: cambodia
·
W
Foder & Strö Är det någon ute i Sveriges avlånga land som kan informera mig över spiller´s foder för unghästar. Är det bra? Lätt att fodra med? Hur...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Jeeves
·
V
Hästvård Hejsan! I stallet jag "jobbar" så får hästarna stora, asså jättestora, lerklumpar i manen och jag har jättesvårt att få ut dom. Någon...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: Naggis
·
Hästvård Hittade bara en gammal tråd från 2005 så jag tänkte kolla igen. OM man slakatr en liten travare kanske 150-155 cm vad är slaktvärdet då...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 215
Senast: Ziemona
·
Hästvård Byggde en fin liten sjukhage till min häst idag, då han efter 2 1/2 vecka boxvila ska få gå i den i 4 veckor. Han är jättelugn i...
Svar
9
· Visningar
3 019
Senast: Scilla
·
J
Hästvård Är det någon mer här som har en häst som har spatt knöl, Kan ni och hur rider ni era hästar, går det att lindra detta. om ni har...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: namasch
·
H
Foder & Strö Vad ska man ge för att få energi utan att få protein????
Svar
3
· Visningar
734
Senast: milly
·
L
Foder & Strö har en häst som e lite svår å hålla i hull på vintern. hon får massa protrein som det e. när jag räknade på hennes foderstat så ligger...
Svar
2
· Visningar
628
·
Foder & Strö Hur bantar man en fet häst egentligen? Nu vill jag gärna höra vad ni foderkunniga har för tankar om detta! Nu menar jag inte en häst som...
2
Svar
24
· Visningar
2 805
·
Hästvård Hej! Nu är jag ruggigt nervös... sköthästen ska på återbesök på tisdag :crazy: Har stått sen i september pga en vrickning i höger fram...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Araminta
·
H
Hästvård När jag var i en ridaffär i Tyskland förra veckan såg jag dessa. Vad ska man kalla dem. Kolla in länken så för ni förhoppningsvis upp en...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: ang
·
H
Foder & Strö Har nyss fått höanalysen från nya stallet, har alltid använt mig av Hippsocampus på internet.. Nu blir jag förvirrad, vad ska man...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: ang
·
M
Foder & Strö Är det nån som fodrar med det och vet hur det är? Funderar på att gå över till det. Det verkar ju fräscht och så iallafall. En...
Svar
12
· Visningar
930
Senast: smultronfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka