Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad gör man när jag efter konstens alla regler lyckats sätta ihop en någorlunda vettig foderstat till fölis utifrån det stråfoder som...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö läste en annan tråd om detta så nu blir jag lite osäker på om något fattas min ädla springare. 13 årig arabvalack som har gått på fri...
2
Svar
22
· Visningar
2 516
Senast: milly
·
Hästvård Har lite frågor ang kotledsinflammation och div andra "hältor" till er kunniga och erfarna människor! Min häst är konstaterat halt på...
2
Svar
22
· Visningar
4 099
Senast: SaraKlaesson
·
T
Hästvård Jag skulle så gärna vela läsa till Häst massör. Har alltid vela bli hovslagare men med min dåliga rygg inser jag att de inte kommer gå...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Vad gör jag ..... Pallas pålle har ett litet sår som gjort att benet svällt upp. Jag vill ha jodomslag på, men knashästen:love: håller...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Pallas
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen copd, och jag har verkligen försökt det mesta för att få honom acceptabelt fräsch igen. Hittills har ingen...
Svar
15
· Visningar
5 046
Senast: Scilla
·
Hästvård jag skapade en tråd häomdagen om mitt sto som hade en svullnad på gaffelbandet höger fram. såhär har det utvecklat sig, och jag har...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Det var jättefint, men ack så grovt. Våran gammelgubbe kan inte äta så grovt grovfoder då han börjar få dåliga tänder. :crazy...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: a1agnlju
·
J
Hästvård Tänkte höra med er lite grann. Har en häst som är väldigt känslig, men som har fått mugg nu (vilket jag tycker är konstigt). Varje dag...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Galapago
·
Z
Hästvård Hej. Har en häst på 6 år som tidigare varit mycket hoppglad, men som på en vecka helt slog om och nu inte vill alls. (detta var ca 4 v...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: Ziemona
·
B
Hästvård Ni som har gett både Fabrol och Ventipulmin till era hosthästar. Har ni upplevt att hovkvaliten har försämrats på något sätt? Min häst...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: Saigon
·
P
Hästvård Imorn ska jag klippa min häst... jag ska klippa allt förutom huvudet, bena och den lilla plattan på ryggen samt 3 kanten vid svansen...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Senast: SiZo
·
M
Hästvård En av våra hästar har feber idag - igen. Det är tredje gången det inträffar och mellan varje feberperiod har det gått cirka tre veckor...
Svar
10
· Visningar
2 254
Senast: md5krist
·
Hästvård hur länge skulle ni vänta på att åka till en vet. om er häst hade sparkat sig själv och får ett varmt svullet ben?(hon e svullen på...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: Zaida
·
L
Hästvård Jag har en häst som fått stora sår/kala fläckar runt kotan! Antar att det är muggen som spridit sig. Någon mer som varit med om...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: Trubbel
·
Hästvård Nån som har nån erfarenhet av dom? Ska nämligen iväg och köpa ett sånt idag! Tacksam för svar =)
2
Svar
34
· Visningar
4 006
N
Hästvård Hej. jag undrar hur man får reda på hur mkt hästen väger... har för mig att vi har haft ett slags måttband som man mätte olika saker så...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Nanini
·
  • Låst
Hästvård hur har ni gjort med avmaskningen nu när man måste ha ut en vet.? skickar ni in ett "bajsprov" =) surt att ta ut en vet, för...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: patricia23
·
F
Hästvård Länge sen jag hade häst och kommer inte ihåg allt detta så finns det någon vänlig själ som vill uppdatera mig lite? :) Hur ofta...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: patricia23
·
Foder & Strö Jag har fått analys och den ser ut såhär: 85 protein 9 MJ kalcium 2,8 fosfor 2,6 kalium 24,5 mg 1,2 per kg foder. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 007
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka