Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vi håller oss här istället med detta. lite angående gångartsskoning, sulor mellan hov och sko som stötdämpar pga ömhet i hovarna, på...
2
Svar
35
· Visningar
4 914
Senast: Lena S
·
Hästvård Hur allvarlig ska ett sår verka för att ni ska ringa efter veterinären? Hur länge bör man avvakta annars? Det är så att min lilla...
2
Svar
24
· Visningar
3 086
Senast: Train
·
C
Hästvård Hade en väldans diskotion (Stavning) med min ridlärare! Kan man klippa hästen nu i januari eller är de försent ? I en bok jag läst...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: milly
·
Hästvård Har PG-skor med brodd på min häst framtill, men har lite problem. Gropen mitt i skon samlar ju en massa snö så hästen lätt får styltor...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: juvelen
·
Foder & Strö Ja vad gör man när ägaren inte vill lära sig? Jag har en avlägsen bekant som har en D-ponny. En väldigt trevlig ponny men som är så...
2
Svar
36
· Visningar
2 581
Senast: Totola
·
I
Hästvård Drar historien från början; Min häst kom in supersvullen och jätteöm under vänstra ögat i början på dec. Hon blödde lite näsblod ur...
Svar
8
· Visningar
1 864
Senast: idalina
·
Foder & Strö Jag har läst runt här på bukefalos men blir ändå inte klockare, vet inte om det e jag som e trög :confused: Finns många trådar men vet...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur vanligt är det egentigen med dåligt hö (alltså näringsmässigt, ffa lite protein)? Alla skriver hela tiden att man ska tillsätta...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Strajder
·
M
Hästvård Hej! Jag har ett 5-årigt varmblodsto under inridning. Hon är ur kondition så jag tar det lugnt. Dvs promenad i skogen i 1-2 h utan...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: SharPay
·
Hästvård Min häst är halt o behöver ha på sig paddar o lindor på frambenen. Men nu har han kommit på en superkulig sak. Paddarna är stora o...
2
Svar
24
· Visningar
2 267
Senast: BaconBob
·
Hästvård Hej Jag har en D-ponny som precis har blivit frisk ifrån sin hovledsinflamation och förre detta hade han kraftig fång med...
Svar
1
· Visningar
733
S
Hästvård Jag är helt ny här, blev medlem för hela tio minuter sen. Så hej på er allihopa! Anledningen är att jag har ett sjuårigt stort (148)...
2
Svar
23
· Visningar
1 955
Senast: Thora
·
M
Foder & Strö Hur mycket betfor ska jag ge min D-ponny? Lite fakta: 147,5 cm i mankh, vikt när han inte är tjock:p ca 500 kg. Halvblodstyp. Ska gå...
Svar
17
· Visningar
9 354
Senast: mahlmt
·
Hästvård när man börjar om med hela grundvaccinationen är de väl 2 sprutor? men när man ska vaccinera igen innan utgången tid har gått är de väl...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: TantEster
·
Hästvård RIngde en tjej nyss om sitt varmblod som hon ville ha ut på foder, har satt ut annons om att jag sökte det. Dock så har den haft...
Svar
6
· Visningar
883
C
Hästvård Hej.. Min häst har haft en massa problem sedan jag köpte henne. Det började med att hon hade en stort hålvägg, o sedan så utvecklades...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: Piruette
·
P
Hästvård Låter ni era täckhästar gå utan täcke ibland för att de ska få lufta pälsen? Jag tycker om att släppa ut utan täcke då och då så att...
Svar
9
· Visningar
1 173
Senast: zoppie
·
T
Hästvård Hej! Min islandshäst har fått fång och på kliniken vid röntgen ser man en hovbenssänkning på framhovarna. Det var inte något akut fång...
Svar
2
· Visningar
1 757
Senast: kajmar
·
P
Hästvård Jag har en 4årig valack (arab) som jag haft sedan i Maj -07. Han har tappat pigment runt ögonen, han har alltså blivit rosa. Han hade...
Svar
9
· Visningar
4 540
Senast: misen
·
P
Hästvård Jag tänkte höra vad ni anser. Har hört så mkt olika bud på den här fronten. :confused: Hur ofta kan man tvätta hästen? :)
Svar
13
· Visningar
9 639
Senast: Underbar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V