Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En av mina hästar fick julveckan ett sår på utsidan av kotan ena fram. Han var i boxen då det skedde, då han vid intag från hagen var...
Svar
2
· Visningar
861
P
Hästvård Min häst tappade först pälsen vid å runt bogen, tänkte inte mer på det trodde det var täckesskav köpte då en pyjamas. Men i förrgår var...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: plommomgurkan
·
Hästvård Mitt dräktiga islandssto svettas på natten! Hon är 9 år. Har dragit på sig en skada i bakbenen (började emd inflammation i...
Svar
16
· Visningar
1 473
Senast: Ajda
·
A
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon där ute har lite tips till mig. Vår häst har en olat som vi kämpar med att få bukt på. Han slår i sin...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: älgen
·
Hästvård Tänkte på det idag när jag tog in hästarna. Grimmorna ligger ju precis bakom öronen på hästen i många timmar om dagen, ja för de som har...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Liten
·
Hästvård Finns det nån som har nåt tips på nåt man kan penlsa på boxenm då min häst börjat gnaga hela boxen... har testat spraya antibit men det...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 328
Senast: rachan
·
Hästvård Strangel är ju kvarka (vet någon vad det är för något som orsakar kvarka?) Men vad är glanders?? :confused:
Svar
4
· Visningar
2 434
Senast: Marvin
·
H
Foder & Strö Sitter och räknar på analysen från nya stallet, fick ihop allt till stora hästen men unghästen är de kaputt. Jag räknar på Hippocampus...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö hej allesammans, jag har ett korsningsfullblod som jag märkt börja tunna. vi har ett hössilage som det är mkt protein i....så då...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: nipa
·
Hästvård Jag satt och funderade lite i eftermiddags. Frostgräs kan ge fång. Ensilage är i princip inplastat gräs. (Jag har inte så stor...
Svar
17
· Visningar
2 731
Senast: Comfort
·
D
Hästvård Hej "ömsar" hästar sin stråle? alltså när jag kratsade hovarna på min häst idag så märkte jag att den håller på och lossna? och att de...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Djur92
·
T
Hästvård Hur behandlar man det bäst? Är det samma som vid mugg? Där brukar jag lösa upp med vaselin och sedan tvätta med Hexocil alt. Jodopax för...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: nixa 324
·
D
Foder & Strö hur mycket hösilage med ca Ts74% ska en häst på ca 400kg ha minst?
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Djur92
·
M
Hästvård Har nån här provat termografi? Dvs då de på nåt sätt ser hästens värmeutstrålning och tar reda på om den är varmare nån stans så det...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Miiraa_91
·
Foder & Strö Har tre hästar som rids sparsamt och dessa går enbart på fri tillgång på hösilage. För att komplicera det lite har vi nu tagit hem våra...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Jaba
·
Hästvård Hur ser prognosen ut för föl med underbett? Går det att göra något åt det, och är det isf innan nån spec ålder? Förstår givetvis att det...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: skuggi
·
B
Hästvård Upptäckt att ena framhoven på en häst till och från är varm. Han har haft kotledsinflammation, tror att det är i det benet också. kan...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: hopp_o_galopp
·
C
Foder & Strö Undrar om det finns någon som vet eller har något bra förslag på mat.? Har en ardenner o en minishettis(båda hingstar) som går på...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Masse
·
Hästvård Vad har ni för erfaranheter? Använda Back on Track på en inflammation i led eller inte? Har hört så mycket olika svar nu att jag snart...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: whitetrash
·
B
Foder & Strö Är det någon som har lite tips och råd på hur man kan få hästen lite piggare utan att den går i taket? Just nu äter han krafft groov och...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka