gnager sönder hela boxen

Sv: gnager sönder hela boxen

Badda på lite vinäger på det stället han gnager på! det brukar fungera

*kl*

En lite småkul historia nu i efterhand; En av hästarna har skapat värsta anti-bit hysterin i mitt stall. Vi märkte inget av gnagandet förrän en av hästarna hade gnagt sönder boxdörren :rofl: Såklart, den ser man ju inte så ofta från insidan, men hästen i fråga hade arbetat sig igenom dörren på ett ytterst effektivt sätt. Självklart är dörren lagad och så vidare nu.

Nu håller vi efter med Cribhalt (tror jag det hette), vilket är en orange smörja som penslas på ur sin burk. Tror att det är effektivt. Min häst hade också jobbat lite med att bryta sig ut via boxdörren, men ser knappt något som tyder på att han gnagt med det medlet påsmetat.

Jag hänger in en träbit(gärna asp) i boxen och smörjer in resten av det han kan tänkas äta på med anti-bitmedel.

Min häst gnagde på boxkanten. Baddat men jodopax.
Nu har jag ingen bäver längre!

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 072
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nu har ponnyerna fått nån form av fix ide/mani på att planka för planka 'demontera' sina boxar :S De äter trä i en eländes fart. De höll...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 125
Senast: Alexandra_W
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 711
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden