Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Okej, bukefalos gör mig galen men på ett bra sätt eftersom det är kunskap :bow: Jo, det här med alger. Alla i mitt stall ger alger, men...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: HelenaHandberg
·
C
Hästvård Ja vad gör man? Hovslagaren var här några dagar innan jul och skodde alla hästarna, Jag hade tänkt ungefär en vecka innan att dom...
2
Svar
27
· Visningar
2 315
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Är nyfiken på hur ni andra med hosthästar i lösdrift gör på vintern med minusgrader o allt? Efter att jag började blöta höet har min...
Svar
17
· Visningar
2 188
E
Hästvård Hej! Jag funderar på att köpa ett Back on Track ryggstycke. Jag har läst att detta kan fästas inuti täcket med hjälp av sex ringar...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Ja, precis som rubriken lyder: Kan de dö av lymfangit? Hur lång tid ska det ta innan hästen är frisk igen om den behandlas med...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: nixa 324
·
Foder & Strö vad vågar man ge till en b-ponny som har fång? alltså inte akut fång utan trligen har hon gått med fång ett bra tag, så det sitter...
Svar
19
· Visningar
1 990
Senast: Flash
·
Hästvård Det är ca 3 grader kallt här, blåser och har nu börjat REGNA. Kollade på SMHI och de varnar för just underkylt regn. Mina hästar...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: hästig
·
Foder & Strö Har köpt gurkmeja till min häst eftersom hon knäcker lite i sina leder, skulle köpt glucosamin, men det var slut så tänkte testa med...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Helan
·
Hästvård Lite frågor om vaccinering mot botulism? Hur många sprutor är det och vad kostar det? (ungefär) Hur ofta och när ska man...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: EnKiwi
·
S
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst extra löst salt, utöver saltstenen då. Det är Krafts saltpåse, men saltet ser likadant ut som det vi...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: EmelieR
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite smarta tips på ett problem som vanligen inte drabbar oss med lättfödda hästraser. Min isiskille har varit har...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Jag ger mina hästar, ett halvblod och en grov korsning, 10-15 kg hö per dygn. Är det för mkt?? En del anser det och andra inte. Ngn som...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: c0pyright
·
C
Hästvård Hej. Har någon tips på hur man får stopp på hästar som grager ner stallinredningen??? Har två hästar i mitt stall som "gnager" på...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: smultronfot
·
Foder & Strö Enligt böckerna har de vid dräktighet/digivning ett behov av Vitamin A 7500 ie/100kg Vitamin D 900-1200 ie/100kg Vitamin E 120-160...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Antiqua
·
D
Hästvård Jag har min ponny på lösdrift och det har jag haft honom på i ca 1,5 år. Innan det stog han i stall och troligtvis har han gjort det...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: diskho
·
Hästvård min häst ska ut på en liten tur i trabsport här i veckan, till grannkommunen och prova ut en sadel och sedan hem igen, resan är på...
Svar
10
· Visningar
872
Senast: Milou
·
Hästvård En vallack i stallet luktar riktigt illa i skapet :eek:. Är det någon som har en aning om varför? Vad kan man göra åt det? Vetrinär...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Milou
·
Foder & Strö Min hingstunge (sv.hlvbl)är snart åtta månader och jag vande av honom för ca två månader sedan utan den minsta dramatik. Han åt då...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 198
Senast: Abova
·
Foder & Strö har minskat på havren från 1l till ½l morgon och kväll. hästen har gått mindre pga av att jag inte kan rida henne ordentrligt just nu...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: vinkelina
·
F
Foder & Strö Hej! Min halvblodsvalack får ca 10kg hö per dag (svårt att säga exakt eftersom ena shettisen stjäl lite av hans högivor i hagen:smirk:)...
Svar
7
· Visningar
4 771
Senast: Flash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka