Fan oxå :(

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cheeky_nicke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 315
Sv: Fan oxå :(

Teflon spray har jag hört ska fungera inget jag provat dock...

Själv har jag hela sulor fram på min pärla.

Teflon spray funkade inte alls för mej:(, har även testat vaselin vilket inte heller funkade, så nej, snowpads är det som gäller för mej och inget annat.

Det enda 'smörja' jag vet som fungerar, men det är ju inte så rekommendabelt annat än som krislösning, och jag har inte använt det senaste decenniet, är en blandning av 40% olja (vegetabilisk) och 60% glycerin. Det håller en ridtur iaf under normala förhållanden.

Senast ändrad:

Matolja brukar funka riktigt bra,då fastnar inte snön! Margarin funkar också ;)

Och har du tänkt på risken att hästen kan halka, vricka sig mm. är ganska stor?

haha? häste har både ögon och känsel och min har inte dött eller halkat än jallafall :P däremot halkar och snubblar mina kompisars hästar men de bryr sig mer om styltorna än jag Underligt?!

de finns silikonspray a la sånt man smörjer bilens lister med på vintern, borde vara lättare att spraya än att dra en liten "kudde". Men om de funkar vet ja inte

Det här var det dummaste jag sett!!! 400kronor paret innebär 800:- för 4plastbitar som man LÄTT kan klipa till av vanliga helsulor som säljs i vilken hästaffär som helst!!??
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, man kan fan sälja begagnad hästskit till hästägare, bara man slår in det i en snygg förpackning och tar hutlöst betalt för det...

Nä...4helsulor kostar ca 50lappen. Och ni kan ju själva se hur den ska se ut(tror säkert den funkar hyggligt) och så klipper ni till själva, eller så får pappa hjälpa till...

Tycker också det är hutlöst dyrt och man kan säkert göra egna som fungerar lika bra. Tipsade om det för det finns alltid folk som hellre betalar än gör jobbet själv. Dessutom tycker jag bilderna är bra så att man kan få tips om hur man tillverkar egna.....

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 326
Senast: Fazeem
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 048
Senast: Meglio
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna