Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Min kompis häst får E-vitamin en gång i veckan för att det ska hjälpa henne att bygga muskler, så det låter ju bra, för min häst behöver...
2
Svar
28
· Visningar
8 811
Senast: a1agnlju
·
Hästvård hur skulle ni ha gjort? jag har varit bortrest i två veckor och min häst har fått vila under den här tiden. när jag kom hem för...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: HippoK
·
F
Foder & Strö Är det vanligt att hästar inte klarar äta betfor? Blir stirriga, nervösa, stressiga? Min blir nämligen det, även några fullblod som jag...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: HippoK
·
M
Foder & Strö Kan någon ge mig info om lucern? Jag kan i stort sett inget om det. -Vad är det för slags kraft? -Vad har det för uppgift? -Kan det...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: moonlightmotala
·
S
Foder & Strö Mitt sto (islandshäst, 14 år, normalhull) har blivit jättemjällig i pälsen. Tror det beror på att vi bytte stall och grovfoder. Kan det...
Svar
10
· Visningar
2 353
Senast: Skuggabaldur
·
C
Foder & Strö Hej, jag undrar hur mycket ni litar på de foderanalys sajter som finns att tillgå gratis? Jag har precis fått tillbaka mina analyssvar...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cet
·
S
Foder & Strö är det någon som fodrar/har fodrat med lusern pellets här? vad tycker ni om det, bra dåligt? Hur upplevde ni att det fungerade/icke...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö :angel:vad betyder alla sorter som finns typ krafft,hö,betfor,ensilage osv.. vad används allt för? Är det energi,fett, ja vad är allt...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: thatshot27
·
Foder & Strö Inne i åttonde månaden. Hur mycket är lämpligt att öka fodermängden? Får: Hon får ungefär 15 kg hö/ensilgae (eller mer) 0,3 kg...
2
Svar
28
· Visningar
2 372
Senast: Antiqua
·
A
Hästvård Min granne ringde nyss och berättade att deras nya islänning kom med några inneboende, nämligen löss. Den är avlusad en gång, vet inte...
Svar
12
· Visningar
1 997
Senast: Karin87
·
Foder & Strö Har hört att en storhäst ska ha minst 3 kg krafft grund för att täcka mineralbehovet, är det någon som vet om detta stämmer? Min får...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: attempt
·
E
Hästvård På ett bakben. Hur funkar det, hur påverkas hästen? Hur mycket klarar den att gå? Enligt vad jag vet beror det väl på vilken led det är?
2
Svar
20
· Visningar
2 447
Senast: Egonson
·
K
Hästvård Min ponny har blivit lite förskyld. När man rider frustar hon i början när man travar fram. Snorar vitt vid ansträgning och hostar lite...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: a1agnlju
·
T
Foder & Strö ja varför ätar en del hästar krafft morgon/lunch men andra inte, endast bara til eftermiddagen?
Svar
6
· Visningar
749
Senast: pinky
·
Hästvård Ja, nu vill jag ha hjälp av er att välja vad som är bäst för hästar som går ute dygnet runt. 1. Fri tillgång på hö eller högiva...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Sar
·
Foder & Strö Vad svårt det blir när höet har så ojämna värden! Smrp= 35 och Mj = 9,1! Min häst är MKT lättfödd så jag antar att hon kommer bli för...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: arabia
·
G
Foder & Strö Hej. Jag ger mina avelston och föl/1-åring krafft groov + extra vitaminer o mineraler. För att detta foder är utformat för just...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: åke
·
L
Foder & Strö Om man ska ge hästen betfor som "extra energi" inför träning/tävling, hur lång tid innan arbetet ska man ge den, både med tanke på den...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: patricia23
·
M
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av det? bra, dåligt?
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Pubriacones
·
M
Hästvård Min häst har alltid haft lite gallor i bakkotorna (vanligt säger veterinären) och hon går inte orent. Böjprovet gick hon galant igeonom...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka