Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö jag undrar om det finns risker med att ge sin häst för mycket energi förutom att dom kanske blir lite rundare om magen? nu menar jag...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har hand om ett 14-årigt varmblod som har lätt för att tappa i hull. Står på fri tillgång på hösilage med rätt höga energi- och...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: ang
·
I
Hästvård Här kan alla hästmänniskor dela med sig av sina tips och erfarenheter angående hovproblem. Någon som har något tips för min lilla...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: chrysler
·
V
Hästvård Lite nyfiken på er som har hästar som varit med om en mkt tuff konvalescens och kanske opererats, hur det påverkat dem efteråt? Mitt...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: Kathrine
·
Hästvård Min fölunges ögon började rinna redan när han bara var några månader. Då konsulterade jag veterinär som sa att jag skulle vänta ett par...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Corax
·
P
Hästvård I går fick min kille gaskolik fy tusan vad jag mått dåligt:cry: Var i stallet från 10 till 22 helt slut....han fick kramplösande å det...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Våra pållar har fått käka lite mer kraftfoder än vanligt pga lite dåligt med energi i höet. Dock behöver båda två (en klass 1 o en som...
Svar
2
· Visningar
725
Foder & Strö Hej! Mn häst har haft Diarré ett tag nu. Vi har ett hö som har gabska högt proteinvärde (67) och vi har blandat ut det med halm. Då har...
Svar
10
· Visningar
4 466
Senast: Kellog
·
B
Hästvård en fraga, stallbandage med paddar oftast i bomull. vad kan handa om man lindar benen i fleecelindor med paddar istallet, har hort att...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Voorwijks_bambi
·
Foder & Strö Hejsan...undrar om det går att blanda två komplementkraftfoder av olika märken och ge?! Just nu äter min häst Mustang orginal...men han...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: Xoya
·
U
Hästvård Hej! Vi har ett flertal hästar som vid den här tiden varje år får hosta. De flesta får vitlök blandat i fodret och uppblött hö vid...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: UFOLinken
·
Hästvård En bekant har en häst som fick böjsena skada i Augusti 2006 & fick då ingen direkt behandling för veterinären på kliken sade att dom...
Svar
5
· Visningar
1 994
Foder & Strö Kaela är ju väldigt kinkig med sin mat och jag funderar på lusern,men hur mkt ska man ge?Pellets eller hackad?? Hon är ju dräktig på...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Sapone
·
Hästvård Erfarenheter? Vad tycker ni om det? Vi har ett par boxar i stallet med matta, med olika kvalite. De med lite bättre kvalite tycker...
Svar
12
· Visningar
2 239
Senast: Corminta
·
R
Hästvård Behöver era synpunkter angående följande. Vanlig ridhäst, skos fram med aluminiumskor och vanliga järnskor bak..Vad kan vara tanken...
Svar
10
· Visningar
1 791
Senast: Nominous
·
Hästvård skulle ni se det som ett problem om hästen behöver eksemtäcke? :confused: Men att om den har det, är det inga som helst problem.
Svar
13
· Visningar
1 309
Senast: KVARNAGÅRDEN
·
N
Hästvård Min hast pa 16 ar har alltid haft knolar sen jag fick honom for 4 ar sedan, men nu pa sistone sa har det borjat dyka upp knolar precis...
2
Svar
20
· Visningar
5 815
Senast: Nominous
·
P
Hästvård Ska trimma min pålle i helgen :bump: Nu ska björnpälsen bort :banana: Så jag vill gärna ha tips på olika "frisyrer" Gärna bilder på...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: Linna
·
L
Foder & Strö ... uppdelat på fyra mål om dagen. är jag vansinnig? hästen i fråga är ett stoort hbl som går medelhårt arbete varje dag. han får...
2
Svar
31
· Visningar
2 863
Senast: iowa
·
N
Foder & Strö Jag har lite problem med mitt fullblod, hon har haft korsförlaming i höstas vilket gör att jag inte vågar ge så mycket kraftfoder. Men...
Svar
18
· Visningar
1 855
Senast: Nyrelski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka